Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har släppt en del till inkasso som jag betalar av på så mycket jag bara kan. Dessutom skaffat extrajobb där allting mer eller mindre går till mina skulder. Men jobbigt varje månad när man är lite sen med betalningarna också

Jag förstår dig, är själv i en liknande situation. Systemet är uppbyggt på ett sätt att det enda man kan göra är att kämpa vidare. Finns tyvärr inga genvägar när man har ett dåligt kreditbetyg. Det kommer att bli bra så länge inga nya skulder och upplysningar tillkommer hos UC.

Hej.
Har uc betyg 3,2
28ff
Bn lån 140000
Ikano 240000
Inkomst 330000
Underskott 95000
Jag skulle vilja bli av med bn lånet för jag betalar i stort sett bara ränta där varje månad.
Ska man chansa hos lendo för att kanske få lägre ränta hos annan bank nu eller ska man vänta till ff har minskat?

Hej.
Har uc betyg 3,2
28ff
Bn lån 140000
Ikano 240000
Inkomst 330000
Underskott 95000
Jag skulle vilja bli av med bn lånet för jag betalar i stort sett bara ränta där varje månad.
Ska man chansa hos lendo för att kanske få lägre ränta hos annan bank nu eller ska man vänta till ff har minskat?

Jag blir otroligt förvånad över att du har 3,2 i kreditbetyg, trots 28 (!) ff, 95 tkr i underskott och skulder som klart överstiger din årsinkomst.

Vad du än gör, ansök inte om fler lån förrän dina ff är nere på åtminstone under 10.

Jag vet inte hur Balanzia ser på FF. Vid avslag har dom endast nämnt kreditbetyget som orsak. Deras räntor liknar dock Norwegian Banks, så jag vet inte hur mycket det hade hjälpt dig.

Jag blir otroligt förvånad över att du har 3,2 i kreditbetyg, trots 28 (!) ff, 95 tkr i underskott och skulder som klart överstiger din årsinkomst.

Vad du än gör, ansök inte om fler lån förrän dina ff är nere på åtminstone under 10.

Jag vet inte hur Balanzia ser på FF. Vid avslag har dom endast nämnt kreditbetyget som orsak. Deras räntor liknar dock Norwegian Banks, så jag vet inte hur mycket det hade hjälpt dig.
Året innan hade jag inkomst på 470000 och nu efter föräldraledigheten så gick inkomsten ner såklart men kommer stiga igen till nästa år.
Jag har nyligen betalat ner en kredit från 30000 till 10000 som vart uppdaterat nu. Innan det va mitt betyg 10,2. Många ff är nästan ett år gamla.

Året innan hade jag inkomst på 470000 och nu efter föräldraledigheten så gick inkomsten ner såklart men kommer stiga igen till nästa år.
Jag har nyligen betalat ner en kredit från 30000 till 10000 som vart uppdaterat nu. Innan det va mitt betyg 10,2. Många ff är nästan ett år gamla.

Då förstår jag. Betala bort den krediten helt och sedan väntar du ut dina förfrågningar. Dom större bankerna vill att du kommer under 5 ff! Jag kom på att du förmodligen befinner dig i en mindre attraktiv grupp hos UC, därav det "positiva" betyget. Bli inte förvånad om kreditbetyget ökar under den här perioden. Därför är det otroligt viktigt att du inte gör nya ansökningar av ren desperation. Lycka till!

Då förstår jag. Betala bort den krediten helt och sedan väntar du ut dina förfrågningar. Dom större bankerna vill att du kommer under 5 ff! Jag kom på att du förmodligen befinner dig i en mindre attraktiv grupp hos UC, därav det "positiva" betyget. Bli inte förvånad om kreditbetyget ökar under den här perioden. Därför är det otroligt viktigt att du inte gör nya ansökningar av ren desperation. Lycka till!
Tack så mycket! Ja målet är att få bort det sista på krediten och få så bra betyg som möjligt innan jag ansöker igen. Ska vänta till alla ff är borta innan jag ansöker.

Är det 28 ff eller är det så att det är ett antal av dessa som bara är synliga för dig själv(typ via lendo)?

Jag ser alla på min uc.. Förstår inte riktigt vad du menar?

Jag tror han menar så att det är förfrågningar och inte omfrågningskopior som bara du ser .

Längst ner på min uc så finns ju 2 fält med förfrågningar det ena är dom banken ser och du men det fältet längst ner som heter omfrågningskopior ser ju bara du .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp