Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag tänkte på nystartsfinans utifrån att jag kan samla ihop flera uc synliga blanco och då få en kredit. Som ett samlingslån men med usel ränta. Dock det enda som ens känns minsta realistiskt att få.
Det står att räntan ska sjunka vad det nu innebär men då har jag inte tänkt ha ivar dem jag tänker ett pr o få ner anral krediter och ff. Sen riktigt samlingslån. Men fokus på uc så är dessa kanske en bra tillfällig lösning. Har du funderat på dem tiger?
Nystarfinans kan även acceptera att man tar med 1 lån som inte syns på uc enligt en tidigare kommentar här i forumet. Annars är mitt bästa tips att vänta så länge som det går med att ta nästa uc. Chansen ökar ganska mycket och en uc som försvinner kan göra underverk för betyget.
Lycka till!

Hej ni kunniga,
Hoppas att ni tagit er igenom årets fattigaste månad på något sätt.

Vad tror vi om det här
Nuvarande kredit betyg: 5.4%
Anmärkningar: 2st restförda trängselskatter `a 516kr, försvinner 29/1 och 26/2 i år

Skulder: Inga sen i Nov 2016
FF: 15st, varav 6 försvinner i april och resterande i okt.
Deklarerad inkomst: 500k

Så till min fråga.
Hur mycket kommer kreditbetyget att ändras nu när dom två anmärkningarna försvinner?
Hur mycket väger FF?

Jag vill låna till hus och tänker om jag ska vänta till april när 6ff försvinner.

Eller hur ska man tänka ur uc synpunkt?

Mvh

Miklo

Hej ni kunniga,
Hoppas att ni tagit er igenom årets fattigaste månad på något sätt.

Vad tror vi om det här
Nuvarande kredit betyg: 5.4%
Anmärkningar: 2st restförda trängselskatter `a 516kr, försvinner 29/1 och 26/2 i år

Skulder: Inga sen i Nov 2016
FF: 15st, varav 6 försvinner i april och resterande i okt.
Deklarerad inkomst: 500k

Så till min fråga.
Hur mycket kommer kreditbetyget att ändras nu när dom två anmärkningarna försvinner?
Hur mycket väger FF?

Jag vill låna till hus och tänker om jag ska vänta till april när 6ff försvinner.

Eller hur ska man tänka ur uc synpunkt?

Mvh

Miklo

Snabb gissning med 9 ff, inga lån så kanske du hamnar på runt 2-2,5 kanske. Det är som sagt uc det handlar om så man kan inget annat än att gissa tyvärr

Tack för svar kungen
Ja det är ju lite av en gissningslek, men när vi kryper nedåt är FF av högsta vikt alltså?
Har inte haft lägre ff sen 2008 tror jag, mest anmärkningar som försvunnit. Så man märker ju inte ff lika väl då.
Men kommer jag in på bra på uc vore det något iaf

Helt plötsligt trots 17 anmärkningar och historiskt skuldsaldo och 4ff har min scoring förbättrats från svag 32.9 till 12.3 mindre bra??

Har inte fattat detta riktigt med kreditbetyget....min man sökte lån hos Fendea för max 1 vecka sen...hans UC risk då på upplysningen dom tog va 17,8 men när han kollar sitt kreditbetyg via minuc.se så var den 40,1....idag med en förfrågan mindre har de sjunkit till 36,7 på minuc.
Vad är skillnaden mellan dessa 2?

Det första betyget från Fendea är Fendeas bedömning av din man och viken kreditrisk han innebär för dem dvs hur kreditvärdig han är, den andra från Min UC är deras bedömning av hela din mans samlade kreditengagemang och vilken kreditrisk han är dvs hur kreditvärdig han är i jämförelse med andra i hans grupp.

Senast ändrad:
Det första betyget från Fendea är Fendeas bedömning av din man och viken kreditrisk han innebär för dem dvs hur kreditvärdig han är, den andra från Min UC är deras bedömning av hela din mans samlade kreditengagemang och vilken kreditrisk han är dvs hur kreditvärdig han är i jämförelse med andra i hans grupp.
När jag frågade UC vad som bestämmer kreditbetyget fick jag följande svar:

När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till all information i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm.

Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning.

Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som vi har tillgång till. Kreditbolag och andra kreditbedömare använder oftast kreditupplysningen som en del av sin bedömning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp