Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej:)

Har läst hela tråden nu och har lite frågor:)

Jag har fram till nästa onsdag id spärr sen 2v tbx, 47ff försvann dagen efter jag fått spärren, har haft skuldsaldo 4 av dom senaste 24 mån så blir nollad i april då kommer jsg ha 16 anmärkningar där sista försvinner i december, 3 blanco sammanlagt 53000, ink 2015 411432kr underskott 13000

För 2.5v sen hade jag scoring på 67.8% tror ni den sjunker när spärren försvinner å alla ff försvunnit?

Tänkte försöka ta ett samlingslån på 150.000 (betalar 6000kr/mån nu till 5 olika ) har en medsökande med årsink på 87940kr inga anm å står delad på 2 fastigheter.

Såg att lendo lånar ut 150' med betalningsanmärkningar på max 100.000 (mina är på 67840kr) och ett skuldsaldo som är minst 6 mån gammalt å mitt är ju nästan 2 år gammalt...borde ju eg inte vara nått problem eller vad tror ni?

Det är inte Lendo som lånar ut pengar. De förmedlar bara din ansökan till diverse banker och låneinstitut. Efter att ha kollat med ett par banker som kan tänkas låna ut så mycket som 150 000 kr, så måste man ha en kreditscore på minst 15-20%. Detta var hos Avida och Balanzia.

Det vet jag:) nå vi får se var scoringen hamnar på:) haft 4% innan alla ff trots 18 betanm OCH just avslutad löneutmätning☺ konstigt det där...

Din medsökandes inkomst kan snudd på vara en belastning..

Min UC hade minskat med 0.3 idag, dock inget som förändrats, kanske något med nya året att göra?

Hur ser man om en FF är blank?
En blank UC brukar tas av inkassobolag en blank UC förfrågan brukar vara försedd med en kommentar i stil med "ärendenummer: xxxx" eller liknande. En blank UC kan försämra ditt kreditbetyg otroligt mycket vilket gör det svårt för dig att få ett lån då bankerna anser att då är du i riskzonen att få betalningsanmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp