Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag vet inte.... Jag har mycket blancolån, men det minskar med sammanlagt 9-11k i månaden. Armorterar mycket för att bli av med det.

Om en bank ser att man nyligen sökt blanco hos en annan bank, hur lång tid tar det innan de vet om det lånet beviljats eller inte? Menar det borde ju påverka kreditbetyget mycket en månad eller två tills man ser att ingen ny kredit uppståt?

Det påverkar ett år till förfrågan försvinner.. framgår ju inte på frågan om det avsåg blanco eller annat.
Beroende på när på månaden man gör ansökan så tar det en till två månader innan dom ser ev lån

När uppdateras kreditbetyget? Om jag har en del anmärkningar som försvinner 6 januari, när kan kreditbetyget ev. komma att justeras?

Nu ser dom nog det. Förfrågan syns inte, men ny syns långivaren samt aktuell skuld på Frogtaillånet. Vet inte om det även innebär att frogtail börjat att ta UC vid ansökan?

Va ett tag sen jag va inne här nu därför sent svar men dom som tar upplysning på mig kan väl inte se var jag har mina lån ??

Va ett tag sen jag va inne här nu därför sent svar men dom som tar upplysning på mig kan väl inte se var jag har mina lån ??
Jo i vissa upplysningar kan det synas

Jag har fått för mig att underskott borde vägas lättare framöver, folks sparande i fonder och aktier genererade ju överskott om de såldes med vinst, nu görs de flesta affärer i ett isk konto, som inte reavinstbeskattas, utan beskattas ganska lindrigt baserat på innehavet.
Följden blir att många som faktiskt har ganska mycket vinster ändå inte får detta visat på upplysningen medans de bolåneräntot och vad det nu kan vara tas upp som förr och då kommer alltså fler visa upp underskott trots hyfsad tillgångsmassa..
Och rimligen borde underskottet då mindre betydelse. Tycker i alls fall jag.
Uc har väl så klart motsatt åsikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp