Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Detta är ju komiskt.

Innan uppdateringen hade jag 0.3% i score.
2st kreditkort Ej utnyttjade
1st lån @ 38000:-

Efter uppdateringen 0.6% i score.
Båda kreditkorten avslutade
1st lån @ 11000:-

Kan verkligen inte förstå hur det är möjligt att jag får sämre score, när jag sagt upp kreditkorten samt betalat in 27.000:- på ett lån. (allt detta gjordes på 1 månad)

Tidigare har det diskuterats om att en outnyttjad kredit kan vara bra att ha för att då möjlighet ha en backup i sin ekonomi, men vem vet :/

Min uc har inte uppdaterats än :(

UC uppdateringen, krediternas utveckling uppdateras bara varann månad på kreditupplysningen. Så jag antar att det är bara om scoren ändrats jag kan se om det uppdaterats denna månad?

Idag uppdaterades UC. Har ett litet lån kvar hos Frogtail som jag inte brytt mig om att betala av snabbare fast jag haft möjlighet att göra det. Har prioriterat mitt andra lån eftersom det syns på uc'n. Men i uppdateringen idag poppade folkfinans upp bland lånen och jag fick en ny kreditgivare :(

Hej, har inte fått min uppdatering än men blir lite orolig att samma sak ska hända då jag tänkte ta ett skott på lendo efter update. Hur påverkades ditt betyg?

Hej, har inte fått min uppdatering än men blir lite orolig att samma sak ska hända då jag tänkte ta ett skott på lendo efter update. Hur påverkades ditt betyg?

Det påverkades inte iaf. Har fått en till kredit och en till kreditgivare. Även om jag betalar av detta direkt nu så kommer ju den krediten som inte betraktas vara hos en seriös aktör att vara synlig i ett år framåt :( Illa med tanke på att jag ska söka ett bolån senare under 2017 :(

Surt, hade man ju aldrig tagit det lånet om man vetat om, men man utgår ju från att det ska va lugnt när de inte använder sig av UC .

Vad tror ni har 11.1 i uc score 6st ff försvann denna månaden. Vilken uc score bör ja ligga på efter nästa uppdate?

Förfrågningar uppdateras mot betyget allt eftersom de försvinner.

UC uppdateringen, krediternas utveckling uppdateras bara varann månad på kreditupplysningen. Så jag antar att det är bara om scoren ändrats jag kan se om det uppdaterats denna månad?
Den uppdateras varje månad, men visar bara i historiken varannan månad.

Nu blev jag förvirrad...
Betalade av 3 av 5 uc krediter i mitten av November och det har inte kommit bort på denna uc uppdatering, uppdateras detta bara varannan månad?
Min UC är inte uppdaterad än för november när det står 2016- 11 så är det den aktuella uppdateringen. Dessutom kommer du se de krediter du avslutat bland Dina Krediter och att de är avslutade 2016-11-30.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp