Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gick idag från 6 ffr till 4 ffr. Betyg gick från 13.8 till 8.5 :)

Min ligger som tur är stilla (0.3/670) trots 15 K mindre i inkomst 2024. Så då kan jag tuffa på i lagom takt med det långsiktiga arbetet :). Betalade bort Telia Finance med skatteåterbäringen så nu är krediterna nollade och jag ska säga upp den. Sen vänta ut 2 ff i september och så betala bort SEB under året och säga upp den (45 K kvar) så kanske jag kan komma ner till 0.2. Förmodligen anses jag ändå inte vara kreditvärdig (kommer ha ungefär 720 K kvar i blanco då), men det håller i alla fall ångan uppe mot en bättre framtid.

Min skilsmässa + flytt gick igenom systemet nu och mitt betyg och score slaktades :/
Från 1,1 till 2,5 och scoren gick från 625 till 583 o_O
Nu väntar jag bara på nolltaxeringen (studerande) också... :facejoy:
Jag som hade kämpat för att bygga upp min uc... :(

Tillägg: Ah, shit. Nu är min uc ännu värre. 3.0 efter inkomstuppdateringen.... o_O :eek:

Senast ändrad:
Går inte betygen hand i hand med risk i UC? Min risk sänktes men betyget blev detsamma

Ner till 0,3 från 0,4 imorse efter en ff mindre. 2 st kvar..

Min skilsmässa + flytt gick igenom systemet nu och mitt betyg och score slaktades :/
Från 1,1 till 2,5 och scoren gick från 625 till 583 o_O
Nu väntar jag bara på nolltaxeringen (studerande) också... :facejoy:
Jag som hade kämpat för att bygga upp min uc... :(

Tillägg: Ah, shit. Nu är min uc ännu värre. 3.0 efter inkomstuppdateringen.... o_O :eek:
Tungt förstås, men flera stora förändringar kan ju tyvärr ha den effekten. Men ge inte upp, fortsätt kämpa så kommer det komma mer positiva tider. Det är ju ändå inga katastrofsiffror (ifall du inte ska söka lån inom kort) utan går att jobba med.

Tungt förstås, men flera stora förändringar kan ju tyvärr ha den effekten. Men ge inte upp, fortsätt kämpa så kommer det komma mer positiva tider. Det är ju ändå inga katastrofsiffror (ifall du inte ska söka lån inom kort) utan går att jobba med.
Nej, det har du rätt i. Det är ju inte total katastrof men tråkigt när betyget nästan tripplas på ett dygn.. aja. Det lär ju knappast komma fler skilsmässor närmsta åren så antar det värsta är över och att det enbart kan bli bättre framöver?

Nej, det har du rätt i. Det är ju inte total katastrof men tråkigt när betyget nästan tripplas på ett dygn.. aja. Det lär ju knappast komma fler skilsmässor närmsta åren så antar det värsta är över och att det enbart kan bli bättre framöver?
Ja, känner igen känslan :-(. Minns när jag varit "tvungen" att låta kreditkorten glöda en period och man har gått från typ 1.0 till upp mot 6-7 på ganska kort tid. Men det kan ju gå relativt snabbt ned också beroende på dina övriga förutsättningar. Som student kanske det är lite svårt att göra jättesnabba underverk, men å andra sidan bygger du förhoppningsvis grunden för en positivare framtid.

Jag behöver lite vägledning här, vad är det som påverkar betyget mest negativt? Är det krediter, förfrågningar eller avbetalningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp