Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

borde det väl ha hade själv typ 500 000 blanco + krediter men ärderade om huset och la allt som bolån då sjönk det från 1.6 till 0,3 innan 14 red 8 givare nu 6 kred 3 givare

Kommer du ner på 0 frågor och inga utnyttjade kort och håller hög inkomst så kan det nog gå, om inte annat 0.2 borde funka.
Om du inte är gift så är giftemål ofta positivt för kreditbetyget

Att ha en kredit som är utnyttjad till över 100% innebar att kreditbetyget blev än sämre, lite drygt 73% nu.

till idag kom det 3 nya utslag, påverkade bara marginellt, tror det var 73.2 innan, 73.6 nu.

Utslagen meddelades i början av veckan, lite märkligt att de inte kommer på UC förrän idag, det innebär alltså att man har ser "ren" ut några dagar extra..

Hej! Har en kompis som ska söka lån nu i jan, vi bollade lite med tanken på att försöka putsa till betyget lite genom att satsa på att betala ner hans kreditkort på kort sikt så det syns på nästa uppdatering. Någon som har koll på om pengarna behöver ligga inbetalda fram till uc uppdateras runt den 15, eller läser de av tidigare så man kan plocka ut pengarna lite efter månadsskiftet men ändå få dem registrerade som betalda vid uppdateringen och på så vis ev. få bättre betyg?

Med vänlig hälsning/Nisse

Här kan ni läsa Nisse:

Mina Krediter är en sammanställning över ditt kreditengagemang.Sammanställningen av krediter är endast synliga för de kreditgivare som själva rapporterar in kredituppgifter. Mina Krediter redovisar UC utnyttjade och beviljade krediter samt antal krediter och antal kreditgivare. Uppdateringen av krediterna sker kring den 20:e varje månad och avser förhållandet per den sista föregående månad.
Mina Krediter är en sammanställning över varje enskild kredit och dess förhållanden per den sista föregående månad.

Här kan ni läsa Nisse:

Mina Krediter är en sammanställning över ditt kreditengagemang.Sammanställningen av krediter är endast synliga för de kreditgivare som själva rapporterar in kredituppgifter. Mina Krediter redovisar UC utnyttjade och beviljade krediter samt antal krediter och antal kreditgivare. Uppdateringen av krediterna sker kring den 20:e varje månad och avser förhållandet per den sista föregående månad.
Mina Krediter är en sammanställning över varje enskild kredit och dess förhållanden per den sista föregående månad.
Så de krediter som ska betalas ner måste finnas registrerade per den sista i månaden och de kan man då se mellan den 15-20 månaden därpå

Så de krediter som ska betalas ner måste finnas registrerade per den sista i månaden och de kan man då se mellan den 15-20 månaden därpå

Korrekt. Vissa. Tex Santander redovisae dock saldot någon dag senare, så det som är nyttjat 2 i månaden är de som syns på uc sen

Tackar, då kan man alltså leka med tanken att jag lånar ut en slant till min polare som betalar ner kreditkort med dem innan månadsskiftet, för att sedan ta ut dem igen den 3dje och betala tillbaks, för att på så vis ev. få bättre betyg vid updaten?

Tackar, då kan man alltså leka med tanken att jag lånar ut en slant till min polare som betalar ner kreditkort med dem innan månadsskiftet, för att sedan ta ut dem igen den 3dje och betala tillbaks, för att på så vis ev. få bättre betyg vid updaten?
Ja så kan man göra tänk bara på att betalningen på dessa kreditkort ni ska betala ner måste vara bokförd på respektive kreditkort innan den sista i månaden.

Ja, alltså detta med UC och kreditbetyg går fullständigt över mitt förstånd.
Tro nu inte att jag klagar.
Jag hade 3,4 förra veckan. Ligger på 2,1 nu. M.a.o så ligger jag på "bra".
Mina förutsättningar då:
1 st betalningsanmärkning på 8022 kr som går ut i början på mars nästa år.
Inget historisk skuldsaldo.
Lån: 150 000 (som syns från Avida) har ett till på 100 000 hos Svea Ekonomi (som fortfarande inte syns = konstigt)
Förfrågningar: 7 st
2015-10-15 Lendo AB/Compricer AB (Avida-lånet)
2015-10-15 Freedom Finance Kreditservice AB (Svea-lånet)
2015-06-27 Bluestep Finans AB
2015-01-09 Freedom Finance Kreditservice AB
2014-12-31 40.000 Thorn Svenska AB
2014-12-25 Compricer AB
2014-12-25 Collector Bank AB/Guthy Renker

Så ja - jag funderar ju så klart. Men, jag klagar inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp