Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det här är något jag missat att kreditbetyget ändras när en ff är 6 månader. Har en ff som blir 6 månader den 15/12 så då ska jag alltså se en ändring stämmer det?

Beror på, om man är på en redan ganska lång nivå brukar ungefär varannan förfrågan ge en förändring i kreditbetyget när den försvinner eller blir 6 månader.

Beror på, om man är på en redan ganska lång nivå brukar ungefär varannan förfrågan ge en förändring i kreditbetyget när den försvinner eller blir 6 månader.
Ja då väntar jag tills den 15/12 för att se om det gäller mig också tack för info turnaround.

Ser på uc att typ 50% av befolkningen har betyget utmärkt, men det är ju svårt att få det om man har någon form av kredit blanco lån.
Någon här som har det betyget?

Ser på uc att typ 50% av befolkningen har betyget utmärkt, men det är ju svårt att få det om man har någon form av kredit blanco lån.
En vän hade det (0.1) fram till i natt, nu blev det sämre.. 0.2:)

Kan det verkligen stämma att 50% av befolkningen har kreditbetyget utmärkt?

Kan det verkligen stämma att 50% av befolkningen har kreditbetyget utmärkt?

Låter ju lite högt men inte orimligt alls, det är nog inte särskilt ovanligt att personer inte har kreditupplysningar på flera år och kanske helt saknar blancolån..

Ja antar att jag stirrat mig blind på de kreditbetyg som det skrivs om här på forumet. En annan fråga jag har löst bort bolån på sammanlagt 377.000 som är synliga på UC men mitt kreditbetyg sjönk ingenting har sådant ingen påverkan?

borde det väl ha hade själv typ 500 000 blanco + krediter men ärderade om huset och la allt som bolån då sjönk det från 1.6 till 0,3 innan 14 red 8 givare nu 6 kred 3 givare

Ja antar att jag stirrat mig blind på de kreditbetyg som det skrivs om här på forumet. En annan fråga jag har löst bort bolån på sammanlagt 377.000 som är synliga på UC men mitt kreditbetyg sjönk ingenting har sådant ingen påverkan?

Betydligt mindre påverkan än blanco och kontokrediter i alla fall. Avbetalningsköp verkar inte ha någon jättebetydelse heller.
Risken för banken att få igen pengarna på ett blancolån är i snitt lägre om du har en fastighet eller bostadsrätt, fastigheter syns i upplysningen, men inte bostadsrätter, men ett bolån är en hyfsad indikator på att man har något boende man belånat.
Bostäder är ju oftast inte överbelånade, och skulle det bli problem att få betalat för blancolånet så kan man via kronfogden få fastigheten/lägenheten såld och därmed få betalt. Om någon enbart har blancolån och det blir problem med betalning så är det oftast löneutmätning man får förlita sig till, och det ger som regel inte lika fort pengarna åter som en fastighet som säljs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp