Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Uppdateras krediter också löpande? Betalat in men i fredags, men fortfarande inte justerat…

Uppdateras krediter också löpande? Betalat in men i fredags, men fortfarande inte justerat…
Det vet jag iallafall att de gör. ??
lite olika hur ofta beroende på kreditbolag.
Ikano uppdaterar ca 1 gång per vecka och Svea desamma.
Något annat bolag jag betalat till har varit mycket mer långsamma och bara uppdaterat summan typ var tredje vecka.

Siffror, summor, förfrågningar m.m uppdateras löpande för mig men inte betyget. Det ändras bara en gång per månad ser det ut som.
Så är det inte. Det kan ändras när som helst. Men mycket beror på vad du har för förutsättningar.

Har du 0,1 i betyg och tar ett litet lån så kommer du antagligen fortfarande att ha 0,1, så då uppdateras det inte alls.

Har du 5,0 i betyg lägger in om ett lån så lär du få högre risk, och det får du samma dag som frågan kommer in till UC.

Är det någon som fått sin UC uppdaterad ännu? Alltså den månatliga uppdateringen där betyget regleras beroende på de (mer eller mindre dagliga) inrapporteringarna från långivarna under månaden. Det har blivit så komplicerat numera :)

Min har stannat på 12 efter att ha skjutit i höjden efter att jag släckt en kredit helt för en månad sedan, även om jag under denna period gått från fyra till tre 3 FF. Ibland dyker riskprognosen ner till 4-5 efter att uppdatering sker, om det nu är varje eller varannan månad verkar olika.. Jag är lite orolig om den stannar kvar på 12 ett längre tag om det blir dags att söka bolån.

Är det någon som fått sin UC uppdaterad ännu? Alltså den månatliga uppdateringen där betyget regleras beroende på de (mer eller mindre dagliga) inrapporteringarna från långivarna under månaden. Det har blivit så komplicerat numera :)
Hade förväntat mig det idag. Men icke - står helt still.

Från 4.8 till 22.5! Blev helt förvånad, enda jag gjort är att betala ner krediter. Var tvungen att köpa minUC för 39kr och se så att jag inte fått någon anmärkning och det hade jag inte. Hur är det möjligt ….

Från 4.8 till 22.5! Blev helt förvånad, enda jag gjort är att betala ner krediter. Var tvungen att köpa minUC för 39kr och se så att jag inte fått någon anmärkning och det hade jag inte. Hur är det möjligt ….

Riktigt förvånad här med idag. Hade förväntat mig liten förbättring så jag betalt in en hel del och 2 ff försvann igår. Hade 8 i förrgår och 16 idag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp