Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Min är och har varit orörd i 2 månader..Ingen förändring men snart blir en ff 6 månader.
Update:
Ni som fått "förändrad" uc idag, betalar ni eller gratis version? Jag betalar.

Gratis, och gick från 2,7 till 1,5 för någon vecka sedan, o nu idag från 1,5 till1,3. Inga direkta förändringar.

Många som verkar fått bättre kreditbetyg senaste tiden.

Undrar om det har med räntemarknaden att göra.

3 månaders räntan har gått ner från 4.3% till 2.9%
2 åriga räntan har gått ner från 3.7% till 1.7%.
10 åringen har gått ner från 3.2% till 2%

Kapital har blivit billigare senaste året.

Vet att när vi var i räntehöjnings cyckeln och hög inflation så tightade bankerna till sig rejält och det var svårt att få lån. Det kanske börjar lätta nu.
Borde nästan vara så att räntekurvan är inbakad i kalkylen för kreditbetyget och uppdateras ibland.

Kreditbetyget baserar sig på hur stor chansen är att man får betalningsproblem inom närmsta 12 månaderna.
Men om räntan förväntas gå ner mycket så borde det vara rimligt att chansen för betalningsproblem minskar för många kommande 12 månader.

Jag har precis ökat från 1,4 till 2,3 utan nån direkt förändring, det enda som i så fall har hänt är att skuldbördan har gått ner 700:-

Mailade UC och frågade om de har en bugg då mitt betyg gick från 13.1 till 30.5 utan någon större förändring. Inga nya förfrågningar, inga nya skulder, betalat lite på krediter så en sån stor drastisk ändring förstår jag inte.

Hämtar inte UC in nya taxeringsvärden nu i oktober, kan det ligga bakom förändringar i betyg som folk upplever på senaste tiden utan att tex krediter, lån etc har ändrats?

Hämtar inte UC in nya taxeringsvärden nu i oktober, kan det ligga bakom förändringar i betyg som folk upplever på senaste tiden utan att tex krediter, lån etc har ändrats?
Taxeringsvärde på fastigheter?
De går väl generellt uppåt och borde väl ge en minskad risk?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp