Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Komiskt nog upptäckte jag nu att de har uppdaterat även min kredit, utan att mitt betyg rört sig en millimeter. För mig är det fullkomligt oförklarligt att jag blivit av med 20% av min totala kredit, blivit av med flera förfrågningar inklusive en blank utan att mitt kreditbetyg blivit bättre.

Ja det låter märkligt. Vad var det för blank, och har du någon annan blank kvar?

Ja det låter märkligt. Vad var det för blank, och har du någon annan blank kvar?

Japp, jag har en blank kvar... Men pur logik säger ändå att det måste vara bättre att ha blivit av med 20% i krediter, 4 anmärkningar varav en blank än att ha dem kvar. Hur kan betyget vara exakt samma?

Det finns ett ord som är viktigt inom all typ av samhälls-service även om det mest används inom rättsväsendet: förutsägbarhet.
Det brister ju totalt, även i fallet som Lasseman refererade till:
hur kan det inte spela någon roll om man har 4-5 frågor eller 10?

Fast det ryms inom mitt tidigare resonemang - dvs, att det inte spelar någon roll om man förbättrar en massa punkter om det finns något (anmärkning, blank förfrågan) som drar upp betyget på egen hand. I så fall kommer de förbättringar du gjort synas först när sista blanka är borta.

Det slår mig att det kanske UC kanske räknar med att max 2-3 krediter beviljats och resten avslagits, och således inte är någon risk..

Nu syntes ihopbakningslånet på Norwegian. Nåt kredidkort hann inte avslutas i tid, men det syns väl nästa månad.
Från mindre bra 8,3% ---> Bra 1,1% :)
Har 7 FF nu. En försvinner om några dagar. Resten i okt/nov och dec. Då ska jag baka ihop allt i ett medlemslån :)

Nu syntes ihopbakningslånet på Norwegian. Nåt kredidkort hann inte avslutas i tid, men det syns väl nästa månad.
Har 7 FF nu. En försvinner om några dagar. Resten i okt/nov och dec. Då ska jag baka ihop allt i ett medlemslån :)

Du borde ha neråt 0,4-0.7 när sista FF försvinner. borde vara lugnt att fira jul med nytt medlemslån:)

GRATTIS GRATTIS Krona det måste kännas jättebra att få samlingslån och att förfrågningarna sjunker i snabb takt hur stor ränte skillnad räknar du med mellan ditt BN Lån och medlemslånet?

Mitt BN lån ligger på strax över 10%. Medlemslån idag i min bank är på 4,88 :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp