Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Samma här. Jag höjde min inkomst ifrån 407 till 531 men då gick jag ifrån 13.4 till 13.1% men lär ändras nu när northmill kontokredit på 50k samt rocker på 5k försvinner hoppas jag.
Åh vad ljuvligt att bli av med två jobbiga krediter. Ja det lär ju märkas i betyget! Jag tror mitt kreditbetyg kommer stå stilla de närmsta 8 månaderna nästan. Så kanske det faller något när mina ff:s försvinner i oktober och februari. Lång väntan men det är bara att hålla ut! Kommer ändå inte våga söka något samlingslån förrän om minst ett år tror jag. Har för höga skulder jämfört med min inkomst… Men hoppas att tillslut kunna få ett helt vanligt hederligt blancolån på typ Nordea med snäll ränta.

Åh vad ljuvligt att bli av med två jobbiga krediter. Ja det lär ju märkas i betyget! Jag tror mitt kreditbetyg kommer stå stilla de närmsta 8 månaderna nästan. Så kanske det faller något när mina ff:s försvinner i oktober och februari. Lång väntan men det är bara att hålla ut! Kommer ändå inte våga söka något samlingslån förrän om minst ett år tror jag. Har för höga skulder jämfört med min inkomst… Men hoppas att tillslut kunna få ett helt vanligt hederligt blancolån på typ Nordea med snäll ränta.
Jag håller tummarna för dig!
Min northmill kedit var fullt utnyttjad på 50k och samma rocker men dessa är avslutade. Så vid nästa uppdatering försvinner dessa ifrån UC alltså juli då har jag 4 ff kvar. Ska bli intressant och se vad betyget blir

Tycker också att det känns märkligt, samma för mig, ca 90000 mer i inkomst… å andra sidan har mitt underskott av kapital ökat drastiskt så jag tänkte att det kanske vägde upp (eller snarare vägde NER) betyget.
Mitt underskott har minskat. Inte drastiskt men ändå minskat...från 14 till 11. Konstigt att inte betyget gick ner lite åtminstånde...

Inkomst upp 130000kr, underskott upp 30000kr och försämrat betyg från 3,4 till 4. Det hade jag inte riktigt väntat mig faktiskt.

Uppdateras UC-score endast en gång i månaden eller uppdateras den vid någon händelse precis som betyget ?

Upp med inkomst 60-70k. Tror betyget blev 0.1 sämre.

mitt underskott gick upp till 263k, stor ökning men mitt betyg blev bättre 0,9 istället för 1,0 som jag hade igår.
med helt ny ff 1,6 miljoner I blanco och en massa krediter, betygssystemet är helkonstigt tycker jag

Jag håller tummarna för dig!
Min northmill kedit var fullt utnyttjad på 50k och samma rocker men dessa är avslutade. Så vid nästa uppdatering försvinner dessa ifrån UC alltså juli då har jag 4 ff kvar. Ska bli intressant och se vad betyget blir
Åååå vad ljuvligt att lämna dem bakom sig. Bra jobbat! Jag avslutade klarna idag men till mitt förtret syns den ju ändå inte på uc haha (fast det är ju bara när man betalat klart skiten man vill att det SKA synas på uc).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp