Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hittills är betyget helt oförändrat, ligger kvar på 19,2 :facejoy:
13.4% idag…
Den femte maj från 6.6% till 44%,dagen därpå 41.4% och idag 13.4%!!!
Dem har ingen aning vilken betyg skulle jag få…Vi får se hur det blir om en vecka när uppdateringen sker….LOL

Vet inte vad som är värst. Stabilt dåligt eller en massa hoppande utan någon logisk förklaring.

13.4% idag…
Den femte maj från 6.6% till 44%,dagen därpå 41.4% och idag 13.4%!!!
Dem har ingen aning vilken betyg skulle jag få…Vi får se hur det blir om en vecka när uppdateringen sker….LOL
Bra förändring framåt ändå! :D jag står still! Hahaha

Vet inte vad som är värst. Stabilt dåligt eller en massa hoppande utan någon logisk förklaring.
Jag tycker att det är skrattretande att ha en sådant betyg system!!!
Hade skulder hos KF för tre år sedan betyg(risk) 72% då…
Reglerade alla mina skulder och började sakta men säkert förbättra betyget.
Gick ner till 6.6% på tre år och i fredags när min sista anmärkningen(utmätnings försök) försvann då betyget gick upp till 44%.Nu efter 4 dagar är det näre på 13.6%!!!
Har inga skulder och en kredit kort limit på 25 lax som är inte utnyttjad.
Så vem i hela världen kan sätta att min kredit betyg blir 44% med dem förutsättningar häromdagen?!
Helt sjukt vilken kredit system vi har….

Jag tycker att det är skrattretande att ha en sådant betyg system!!!
Hade skulder hos KF för tre år sedan betyg(risk) 72% då…
Reglerade alla mina skulder och började sakta men säkert förbättra betyget.
Gick ner till 6.6% på tre år och i fredags när min sista anmärkningen(utmätnings försök) försvann då betyget gick upp till 44%.Nu efter 4 dagar är det näre på 13.6%!!!
Har inga skulder och en kredit kort limit på 25 lax som är inte utnyttjad.
Så vem i hela världen kan sätta att min kredit betyg blir 44% med dem förutsättningar häromdagen?!
Helt sjukt vilken kredit system vi har….
Som tidigare sagts, det är inte så konstigt att betyget kanske sticker när sista försvinner, dock så blir det inte så för alla. Men för mig blev det likadant, från 19,2% till 65,4% när sista anmärkningen försvann

Som tidigare sagts, det är inte så konstigt att betyget kanske sticker när sista försvinner, dock så blir det inte så för alla. Men för mig blev det likadant, från 19,2% till 65,4% när sista anmärkningen försvann
Håller inte med dig…
Så du tycker att det är normalt att betyget går upp så mycket sedan dagen därpå att det går ner med 3% och efter ytterligare tre dagar går ner med 28% till?
Det var inom loppet på fem dagar att det har varit så stora förändringar!!!
Det skulle vara normalt enligt mig att betyget förändrades inte alls när sista anmärkningen försvann istället att det blev så här.
När den inser att jag inte ansökte om ett lån när anmärkningen försvann då betyget borde vara bättre.Att bowla med betyget är inte okej tycker jag.
Är inte i behov av ett lån så mitt betyg betyder inte så mycket just nu men det inger inte nåt förtroende för själva betyg systemet mild sagt.
Skulle inte bli överraskad att mitt betyg hamnar vid uppdateringen nästa vecka vid typ 4%.
Så enligt dig är det inte så konstigt?

Håller inte med dig…
Så du tycker att det är normalt att betyget går upp så mycket sedan dagen därpå att det går ner med 3% och efter ytterligare tre dagar går ner med 28% till?
Det var inom loppet på fem dagar att det har varit så stora förändringar!!!
Det skulle vara normalt enligt mig att betyget förändrades inte alls när sista anmärkningen försvann istället att det blev så här.
När den inser att jag inte ansökte om ett lån när anmärkningen försvann då betyget borde vara bättre.Att bowla med betyget är inte okej tycker jag.
Är inte i behov av ett lån så mitt betyg betyder inte så mycket just nu men det inger inte nåt förtroende för själva betyg systemet mild sagt.
Skulle inte bli överraskad att mitt betyg hamnar vid uppdateringen nästa vecka vid typ 4%.
Så enligt dig är det inte så konstigt?
Att betyget flyger upp när sista anmärkning försvinner är ju bra. Är ju för att man inte ska ta ett lån direkt och hamna i samma situation igen.
Har man bara lite tålamod så efter 1-3 månader så är ju betyget där det ska vara

Att betyget flyger upp när sista anmärkning försvinner är ju bra. Är ju för att man inte ska ta ett lån direkt och hamna i samma situation igen.
Har man bara lite tålamod så efter 1-3 månader så är ju betyget där det ska vara
Jag har tålamod och som sagt kommer inte att något lån men jag snackar om opålitliga betygsystem som hoppar upp och ner inom fem dygn.Det är det som jag snackar.Är det svårt att förstå det eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp