Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Precis nästa gång de gör en check är i slutet på april
Hur vet du med säkerhet att det är slutet på månaden? Jag är nyfiken då jag funderar på hur jag bäst använder återbäring och lön för att förbättra Uc till april. Det står enbart att det sker under april.

Hur vet du med säkerhet att det är slutet på månaden? Jag är nyfiken då jag funderar på hur jag bäst använder återbäring och lön för att förbättra Uc till april. Det står enbart att det sker under april.
Det du vill ska påverka din uc i april när det gäller krediter måste du ha fixat senast i fredags

Tack för svar. Såg precis att det skede en uppdatering (dock oförändrad). Mao så gäller det för min del att snygga till siffrorna så att jag ökar chanserna för samlingslån i början på maj. Även om det är frestande att amortera på lånen utanför Uc pga räntorna så blir det att avvara allt till krediterna som syns på Uc

Det du vill ska påverka din uc i april när det gäller krediter måste du ha fixat senast i fredags
Tyvärr är det mycket mer komplicerat än så, det största problemet är att UC har noll koll på sina indata. Med det menar jag att de data jag själv har, jag tar endast upp data som UC klassar som kreditkort och kontokrediter ej blancolån
Det som borde vara enkelt som du skriver att sista dagen i månaden gäller fn inte alla aktörer. Många faller utanför den ramen.
Jag har aldrig fått min bokföring att överensstämma med det UC redovisar, man kan säga att det förekommer det jag skulle kalla för dubbel bokföring.
Inget kreditkort är det andra likt, det är kortet kontot som bestämmer vilket resultat man får.
Kunskapsnivån inom UC kundtjänst är på en mycket låg nivå, därför har det varit en hel del jobb att utreda varför saker och ting inte fungerar, gäller även själva riskprognosen som saknar förutsättningar att kunna fungera under vissa omständigheter.
Om intresse finns kan jag redogöra för det jag kommit fram till

Jag har ett betyg på UC 9,6.Har jag en chans att få ett lån?Jag har inte betalningsanmärkning.

Hej jag skulle behöva få lite tips. Är i en sits där jag kommer behövs få ett samlingslån inom kort, jag var inne på samblas hemsida där de beskrev i två stycken om hur högt underskott påverkar kreditvärdigheten och ses som en nackdel. För att i nästsista stycket avsluta med att de gjort en studie som visar att högt underskott ej påverkar så mkt. Iafall inte samma utsträckning som andra faktorer.

för min del kommer jag gå från rel lågt underskott till ett mkt högt när det registreras och syns om ett par veckor. Jag hade tänkt vänta någon månad då jag dels vill använda återbäringen till att göra extra inbetalningar och snygga till siffrorna, förhoppningsvis få bättre uc och minska ff. Vad har ni för erfarenheter? Tack på förhand.

Om du har ett underskott på 100k för förra året, men en årslön på 300k, så betyder det att du har synliga krediter på mer än 1 miljon kronor. Alltså 3x din årsinkomst. Det är dåligt.

Om du har ett underskott på 30k för förra året, men en årslön på 300k, så betyder det att du har synliga krediter på ca 300 tusen eller något mer - alltså ca 1x din årsinkomst. Det är inte så farligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp