Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Litet glädjeskutt idag, från 2% till 1%. Avslutad avbetalningskredit och nollat kreditkort gör tydligen stor skillnad. Mer än när jag harvar och gör extraamorteringar på mina blancolån.

Mitt kredit gick idag från 3,2 till 0,9. Jag har 6 förfrågningar en försvinner i mars. 3 blanco på 700 000 kr, inkomst 360 000 kr på upplysning, nu något högre. Tror ni jag kan samla 3 lån till 2 eller är jag för högt belånad ? Senaste förfrågan är från september, borde jag vänta tills det gått 6 månader har det stor betydelse ?

När kan jag söka mitt lån? Just nu på minuc.se så har jag 0,6%. Kreddy ligger fortfarande på 6,9. Kan jag lita på att bankerna ser betyget som står på hemsidan eller ser dom det som står på appen?
Screenshot_20230213_133819_Chrome.jpg

Uppgifterna på Kreditkollen är uppdaterad för mig, dock inte betyget. Upplysningen detsamma. Löser sig nog under dagen.

Jaha, då är man nere på 0.1! 11 av 60tkr utnyttjat på ett kreditkort, inga anmärkningar eller förfrågningar. Jävla resa från fogden och löneutmätning tills idag. Va väl uppe på över 30 när jag började, kämpa på där ute i stugorna!

Nej bankerna gör en egen bedömning.
Antar att min fråga är ifall jag kan göra ansökan nu och ifall nya uppgifterna står med på kreditupplysningen som bankerna får ta del av? Den har ju som sagt inte uppdaterats hos Kreddy men den verkar ha gjort det på minuc.se.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp