uppdateringen sker i mitten av månaden.De betalningar jag gjort nu till lån och krediter. Påverkar dom mitt uc score i början av februari? Gjorde en större betalning.
Just lån och kreditengagemang uppdateras på UC en gång i månaden, vanligtvis nån gång mellan 15-20 varje månad syns ändringar som gjorts månaden innan.Ok trodde uc score uppdaterades löpande
fast det verkar bara vara varannan månad som syns på UC om man kollar 2022 så är det oktober och sedan december så november finns inte med. Då undrar jag om jag nu betalade ner en kredit till noll i januari syns alltså inte det förrän i mars med februaris uppdatering ? Det vore inte bra, jag som verkligen tänkt söka samlingslån i februari efter januaris uppdatering. Men det kanske är annorlunda på de UC underlag som bankerna tar utJust lån och kreditengagemang uppdateras på UC en gång i månaden, vanligtvis nån gång mellan 15-20 varje månad syns ändringar som gjorts månaden innan.
ena månaden syns jämna månader, månaden därefter ojämna, men det uppdateras varje månadfast det verkar bara vara varannan månad som syns på UC om man kollar 2022 så är det oktober och sedan december så november finns inte med. Då undrar jag om jag nu betalade ner en kredit till noll i januari syns alltså inte det förrän i mars med februaris uppdatering ? Det vore inte bra, jag som verkligen tänkt söka samlingslån i februari efter januaris uppdatering. Men det kanske är annorlunda på de UC underlag som bankerna tar ut
Ok då får vi hoppas att januari syns i februari då när den uppdateratsena månaden syns jämna månader, månaden därefter ojämna, men det uppdateras varje månad
Tack vill ju gärna att det syns på UC januaris skuld, eftersom det är det min fördel vid samlingslån men då vet jag. Tusen tackena månaden syns jämna månader, månaden därefter ojämna, men det uppdateras varje månad
men man får ju en kopia på uppgifterna som UC har lämnat ut i samband med en förfrågan, i den kopian syns endast varannan månad, du menar väl inte att dom som tar upplysningen får informations som inte syns i kopian som jag får som ska visa all information som har lämnats ut?Nej nej ni tänker helt fel. Det är endast en visualisering. Tänk er att ni zoomar i en graf och har 6 linjer dvs varannan månad. Zooma in ett steg till så är det 12 linjer och varje månad. Men datat i grafen är detsamma, ni ökar bara upplösningen. Ni ser ju på era totalskulder att det är föregående månads belopp