Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej!
Jag fick beviljat lån från Thorn igår och signerade skuldebrev samt handläggaren sa att allt är klart, lånet betalas ut om 1-3 bankdagar.
fick idag ett sms om att pga tekniska problem kommer utbetalning ske imorgon. Skickade tillbaka och frågade om vad det var något hos mig som ”var fel” så fick jag till svar att de väntade på en säkerhetskontroll från UC innan utbetalning. Vad kan det va? De borde ju redan ha tagit en UC på mig då de erbjudit mig lån. Vad tror ni? Sämsta kundtjänsten förövrigt!!!!
Det kan vara så att dem har tjänsten ifrån uc ifall dem rekommenderar eller inte rekommenderar.

Jag sökte via Lendo igår med ”bra” förutsättningar.
310k inkomst, 20k i underskott.
Lån som syns på UC 115k.
UC runt 5% sist jag kollade (kommer inte in på minuc nu som alla andra)
7 förfrågningar där 4 gick ut i fredags, fortfarande inte kunnat gå in och kolla hur UC:n ändrats när dem gått ut.

Så när jag ansökte igår bör min UC vara lägre än 5% och 3 ff. Trots det fick jag 0 erbjudanden. Trodde jag skulle ha massor av val, sist jag sökte via Lendo fick jag flera erbjudanden med betydligt sämre förutsättningar. Kanske kan bero på allt som just nu pågår?
Bör tilläggas att jag inte har fått någon kopia i Kivra heller.

Jag tror inte att du har fått ett avslag men Lendo/bsnkerna lyckades inte få en kreditupplysning helt enkelt.
Det står så här på UCs Facebooks sida:
” Processen med att få upp UCs tjänster kan ta några timmar och det kan också innebära att vi kan behöva stänga ner UC orders under tiden vi jobbar med att få igång alla tjänster igen.”

Sorry jag menar inget illa men det var kanske lite dumt att ansöka när man vet att UC är down :) ? Men ändå, jag tror inte att förfrågningen kommer bli registrerad. Mycket möjligt att du har bättre betyg nu. Du kan prova logga in igen efter kl.20 skrev dem. Vi får se.

Jag tror inte att du har fått ett avslag men Lendo/bsnkerna lyckades inte få en kreditupplysning helt enkelt.
” Processen med att få upp UCs tjänster kan ta några timmar och det kan också innebära att vi kan behöva stänga ner UC orders under tiden vi jobbar med att få igång alla tjänster igen.”

Sorry jag menar inget illa men det var kanske lite dumt att ansöka när man vet att UC är down :) ? Men ändå, jag tror inte att förfrågningen kommer bli registrerad. Mycket möjligt att du har bättre betyg nu. Du kan prova logga in igen efter kl.20 skrev dem. Vi får se.
Nejdå, jag förstår att det är dumt haha :)
Tänkte bara att själva sidan låg nere en kort stund ungefär som sidan alltid brukar göra. Låter vettigt, vi får vänta och se. Blir surt att få en ff med 0 erbjudanden och ett sämre UC annars.

Nu har jag pratat med Lendo, bankerna har tagit del av min ansökan. Enligt dem så har UC informerat dem om att deras strul inte påverkar dem på något sätt alls.
Jäkligt konstigt. Längtar redan till 20:00.

Nu har jag pratat med Lendo, bankerna har tagit del av min ansökan. Enligt dem så har UC informerat dem om att deras strul inte påverkar dem på något sätt alls.
Jäkligt konstigt. Längtar redan till 20:00.
Inte så konstigt, bankerna hämtar uppgifter via s k API'er. Det är de "publika" hemsidorna som ligger nere, låter kanske knäppt men det är två helt skilda saker.

Hur många kommer bänka UC kl 20.00? :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy:
Jag kommer haha. Gick från 1 betalningsanmärkning till 0 betalningsanmärkningar för två veckor sen, min uc sköt upp från 3,6 till 10 innan UC la ner. Så förhoppningen är att mitt betyg återgått till nåt normalt och en bit under 3,6? Men man vet aldrig. Skit system detta är

Jag kommer haha. Gick från 1 betalningsanmärkning till 0 betalningsanmärkningar för två veckor sen, min uc sköt upp från 3,6 till 10 innan UC la ner. Så förhoppningen är att mitt betyg återgått till nåt normalt och en bit under 3,6? Men man vet aldrig. Skit system detta är
Haha ja verkligen, konstigt att man förlitar sig på ett sånt dåligt system egentligen.. Men vad ska man göra ?!? :axelryck:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp