Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Carro, sökte du lån hos Norwegian Bank eller? Vad hade du i skuld innan & hur såg Din UC ut innan Du ökade Ditt lån... Varför jag undrar, är för att jag funderar starkt på att söka ett samlingslån där när min ända betalningsanmärkning försvinner nu i januari, men är rädd att jag faller på mina UC förfrågningar (8st) :( !! Annars har jag en OK lön, 430tkr/år...

GOD JUL !!!

Carro, sökte du lån hos Norwegian Bank eller? Vad hade du i skuld innan & hur såg Din UC ut innan Du ökade Ditt lån... Varför jag undrar, är för att jag funderar starkt på att söka ett samlingslån där när min ända betalningsanmärkning försvinner nu i januari, men är rädd att jag faller på mina UC förfrågningar (8st) :( !! Annars har jag en OK lön, 430tkr/år...

GOD JUL !!! ??

Jag rekommenderar att först se till att din kreditscore är ok! Att en betalningsanmärkning försvinner betyder inte alltid att den blir bra nämligen. Ha koll på den när anmärkningen går ut och vänta hellre med samlingslånet om den är för dålig...

Hej turnaround & tack för Ditt svar, men de e just det som är det märkliga att även då jag faktiskt har EN betalningsanmärkning, så ligger min kreditscore hos UC på 2,1% !!
Jag är snarare livrädd för vad som händer med min kredit score EFTER det att min betalningsanmärkning försvinner då jag har läst att man eventuellt "byter grupptillhörighet" & då kanske min kreditscore istället skjuter i höjden!
Lön 430tkr/år, 95tkr i synliga lån på UC, men ytterligare 2 lån på ca 40tkr ej synliga HOS UC, underskott 26tkr, 8 förfrågningar & som sagt, 2,1% kreditscore hos UC nu...

När 5 ff blev 4 sjönk mitt betyg från 4,5 till 3,4 och ligger nu på BRA. Nästa prövning är om det räcker att få till ett samlingslån...

Rätta mig om jag har fel. Men ställs inte riskprognosen på hur stor risk jag har att få en betalningsanmärkning?

så som jag har nu, 76,2% risk att jag får en betalningsanmärkning?

Men då borde ju alla som har en betalningsanmärkning ligga på 100% tills den dagen det försvinner?

men så är ju inte fallet...

Jo, men riskprognosen sjunker ju längre tid som gått sedan Du fick betalningsanmärkningen och inga nya har tillkommit.

Jag har till exempel EN betalningsanmärkning (CSN) och den försvinner nu den 18:e januari och min riskscore hos UC är 2,0%.

Tolkar de då som att " risken att få ytligare en betalningsanmärkning" är vad din riskprognos visar?

Usch ja, så kan det faktiskt vara...men nu skrämde Du verkligen "skiten" ur mig när Du skrev så... Sannolikheten är väll att min kredit score ökar när betalningsanmärkningen helt försvinner, vilket tydligen har drabbat en hel del folk här inne som har varit i liknande situation.

Detta fattade inte jag innan och jag som så innerligt har hoppats på ett samlingslån nu när äntligen betalningsanmärkningen försvinner...

De skriver själva så här: "Mitt Kreditbetyg är ett mått på din kreditvärdighet – det vill säga din förmåga att betala alla dina räkningar i tid och undvika betalningsanmärkningar". Att man då redan har en vägs säkerligen in i bedömningen.

"UC Riskprognos indikerar på sannolikheten att en person kommer att få betalningsproblem inom de närmaste 12 månaderna"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp