Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

14.01, med ett kreditscore på 491. 0ff. Inga krediter eller lån registrerade. Har en betalningsanmärkning från 2020, ett utmätningsförsök. Hade 8k i beskattningsbar inkomst i 2020, och 199k i 2021.

I'm so screwed.
Då kommer det bli bättre nästa år.
Jag hade 40-50 en period när jag hade anmärkningar om det får dig känna dig bättre ;)

Jag hade ett skuldsaldo hos kronofogden fram tills slutet av November 2021. Jag hoppas att det faktum att det är sex månader sedan i juni förbättrar betyget lite. Men jag har väl lärt mig läxan av att inte hoppas på för mycket.

Det roliga är dock att när jag började betala 49 kronor till UC i November förra året, så hade jag 11,8%. Då hade UC taxeringsdata från 2020 och 2019. Och båda de åren gick jag på försörjningsstöd, och hade bara en arvspension efter min mor på 135 kronor i månaden och en engångsutbetalning som beskattningsbar inkomst.

Senast ändrad:
En förfrågan borta och gick från 0.55 till 0.44! Har två kvar och 29000 av 60000 utnyttjat på ett kreditkort. Bara en dryg vecka tills ytterligare en försvinner och så uppdateras nog min deklarerade årsinkomst i juni så ska bli spännande att se hur bra det blir.

Jag har tagit ut 3 krediter i maj varav alla har låga utnyttjat belopp men har 8 ff som resultat. Har 1,8 nu så ska bli intressant hur det slår.

Påverkar småskulder hos inkasso uc betyget?
Just nu har jag 4,1 i uc betyg, precis på gränsen till bra. Tror ni det kan göra stor skillnad i att få låneerbjudanden om jag kommer under gränsen och typ får 3,8 tex och hamnar på bra?

Nej inkasso påverkar inte direkt ditt UC betyg, däremot tar vissa inkasso UC förfrågor, iallafall för mig när var hos KFM.

Synd att inkomst bara uppdateras en gång per år.. Snittbrutto-lönen per månad förra året var 18K/Månaden, kommer nu ligga på minst 28-30K/Månaden men funderar lite på hur bankerna resonerar.

Just nu på 226K och 480K synligt ser det givetvis lite tungt ut. 350K+ inkomst och 480K synlig skuld ser inte lika illa ut. Jag vet att man anger sin nuvarande inkomst men vet desvärre inte om vissa banker automatiskt kanske nekar baserat på UC när man ska ansöka detta året. :/

Om det är efter en löneökning och du behöver söka ett lån, bara visa upp lönespec. Inga problem.

Absolut, jag tänkte mer om kanske vissa banker har automatiska parametrar de går efter, t.ex. dubbel belåning kontra inkomsten = avslag, om de enbart går efter UC när de gör den automatiska bedömningen. Endast spekulationer alltså. :D

1 ff försvann idag så har nu 10ff men en av dom är eon vet ej om det räknas? Isåfall 9 ff. men betyget rörde sig inget. Fortfarande på 3.65%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp