Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Kan fortfarande inte se mina förfrågningar på min uc, kreditkollen. Bra grejor de där :facejoy:
Hela tjänsten känns ju som scam.
Resultat som ingen kan förklara och många gånger är ologiskt.
Otroligt ofta det inte går logga in förens efter flertal försök, väldigt långsamt.

jag loggar in på Kivra om jag vill kolla mina förfrågningar, helt kostnadsfritt dessutom

jag loggar in på Kivra om jag vill kolla mina förfrågningar, helt kostnadsfritt dessutom
Då ser du ju bara tidigare förfrågningar, inte hur det ser ut i nuläget.

Separat fråga utan att göra ett nytt inlägg:
Jag har en maxad kredit som jag förmodar tynger ner min UC en del, kan jag gå runt det genom att betala in en hel bunt när lönen kommer, och sedan ta ut när månadsskiftet varit? (dvs betalar in 15k den 25/5, väntar till 1/6 och tar då ut alla pengar igen).
Kommer det att se bra ut på UCn då? - Om det går så kan det vara det lilla extra som krävs för att UC ska se bra ut menar jag.
Som jag förstått det så rapporterar ofta dessa kreditgivare den sista varje månad eller något sådant.

Då ser du ju bara tidigare förfrågningar, inte hur det ser ut i nuläget.

Separat fråga utan att göra ett nytt inlägg:
Jag har en maxad kredit som jag förmodar tynger ner min UC en del, kan jag gå runt det genom att betala in en hel bunt när lönen kommer, och sedan ta ut när månadsskiftet varit? (dvs betalar in 15k den 25/5, väntar till 1/6 och tar då ut alla pengar igen).
Kommer det att se bra ut på UCn då? - Om det går så kan det vara det lilla extra som krävs för att UC ska se bra ut menar jag.
Som jag förstått det så rapporterar ofta dessa kreditgivare den sista varje månad eller något sådant.
Eftersom uppdateringen är per sista varje månad så kan du ta ut pengarna 1/6 utan att det skulle påverka juni uppdatering. Däremot om du inte betalar tillbaka innan sista juni, kommer din juli uppdatering vara sämre.

Hela tjänsten känns ju som scam.
Resultat som ingen kan förklara och många gånger är ologiskt.
Otroligt ofta det inte går logga in förens efter flertal försök, väldigt långsamt.
Man kan se senaste ff via sin egna upplysning men det är märkligt att se fortfarande inte är löst.
Provat både med Chrome på min dator och på min iphone och saknas på båda enheter.

Har UC redan uppdaterats? Jag kollade idag och scoringen gick ner 1,2% utan speciell anledning vad jag kan se.

Har UC redan uppdaterats? Jag kollade idag och scoringen gick ner 1,2% utan speciell anledning vad jag kan se.
Nej det är inte juni än. Troligtvis har det gått en tid sedan din senaste ff eller liknande.

14.01, med ett kreditscore på 491. 0ff. Inga krediter eller lån registrerade. Har en betalningsanmärkning från 2020, ett utmätningsförsök. Hade 8k i beskattningsbar inkomst i 2020, och 199k i 2021.

I'm so screwed.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp