Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Även fast jag har medsökande? Jag hade 33 ff förra året och sökte ett samlingslån med min sambo som medsökande och blev beviljad 150k
Absolut! Medsökande har med den totala inkomsten att göra inte din övriga privatekonomi.

Absolut! Medsökande har med den totala inkomsten att göra inte din övriga privatekonomi.
Så hur många ff tycker du jag ska vänta ut?
För hon sa att hon skulle hjälpa mig idag att gå i borgen för mig vill verkligen samla mina skit krediter utan uc dom tar kål på mig..

3/4 st bör du bara ha kvar. Men minst betyget bra bör du ha och det har du ju inte än . Tänk på att du även ska kunna få samlingslån med bra ränta. Och då måste ha bra betyg för det.

Vad i helvete?
Det enda som förändrats på min UC är att en kredit gått från 18k utnyttjat till 10k…
Mitt betyg ändrades från 1,5 till 4,5..? Vad är det som händer?
Vad fan…
Och nu står det helt plötsligt 4,7?
UC är helt värdelöst verkligen.

insåg dock att det var mer som förändrats, ett blanco är släckt och försvunnit, 3 krediter är nu avslutade och den enda kredit som finns kvar har då alltså gått från 18k utnyttjat till 10k.

hur är det ens möjligt att mitt betyg blir markant sämre när de enda förändringar som skett är positiva? UC är ett sånt jävla skojarföretag.

Fan
Vad fan…
Och nu står det helt plötsligt 4,7?
UC är helt värdelöst verkligen.

insåg dock att det var mer som förändrats, ett blanco är släckt och försvunnit, 3 krediter är nu avslutade och den enda kredit som finns kvar har då alltså gått från 18k utnyttjat till 10k.

hur är det ens möjligt att mitt betyg blir markant sämre när de enda förändringar som skett är positiva? UC är ett sånt jävla skojarföretag.
det går fram och tillbaka under dagen, ena sekunden står det Mars uppdateringen för mig andra stunden den nya apriluppdateringen. Jag råder folk som skall söka samlingslån att vänta tills imon .

Fan

det går fram och tillbaka under dagen, ena sekunden står det Mars uppdateringen för mig andra stunden den nya apriluppdateringen. Jag råder folk som skall söka samlingslån att vänta tills imon .
Inte tänkt att söka samlingslån på ett bra tag förens jag kan få vettigare räntor. Men det är otroligt frustrerande att betyget blir sämre när förutsättningarna förbättras. Att öka från 1,5 till 4,7 är en stor ökning… och dessutom helt omotiverad.

Nej. Jag skulle inte söka mer nu om jag var du. Du samlar bara på dig onödiga ff som höjer ditt betyg till det sämre.
Jag tänkte via Lendo på samma ansökan. De går ju och ändra inom 5 dagar. Tänkte lägga till medsökande om ja lyckas hitta någon som vill

Nu åkte mitt UC-score upp till 745 och mitt betyg ligger på 0,1 igen. Låg på 0,12 och 0,13 ett tag, men nu har jag helt nollade krediter och inget Santanderlån kvar. Har dock blancolån på 891.500. Keep on!

Uppdaterat men ganska oförändrat. Tagit ut några krediter och nytt samlingslån i maj och tagit bort 1 kredit så kanske bör en ändring nästa månad. 1,8%

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp