Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej,
Fick äntligen ändrat ”mymoney billån som var kategoriserat som ett kreditkort på 266k till ett blancolån ist yaay! Undrar om mitt betyg kommer sjunka nu när kontokredit från 266k blir 0 och hamnar på blanco. Kommer då ha 400k i blanco.
Gött! Kommer göra mycket eftersom krediten alltid sågs som maxad.

Hej,
Fick äntligen ändrat ”mymoney billån som var kategoriserat som ett kreditkort på 266k till ett blancolån ist yaay! Undrar om mitt betyg kommer sjunka nu när kontokredit från 266k blir 0 och hamnar på blanco. Kommer då ha 400k i blanco.
vad har du för betyg nu?
detta måste göra extrem skillnad för dig

vad har du för betyg nu?
detta måste göra extrem skillnad för
Gött! Kommer göra mycket eftersom krediten alltid sågs som maxad.
Hej, jaa exakt!! Det var ifrån början 350k och varje inbetalning jag gjorde stod det ” beviljad limit 345k utnyttjad 342k 99.98% fyfaan. Mitt kreditbetyg är 19%. 15 ff och 4 st försvinner nu 28 april och 6 st 4 maj.

FD0F2E16-2CC7-4781-BB83-BF4805E793D4.png

Bra hopp! 3.2% ner av att en ff försvann :faceheart:

Imorgon försvinner en ff ska bli kul bara se vad som händer. Är ju som ett lotteri vet aldrig om det händer nått eller Inte, eller hur mycket haha...

förra gången hoppa det från 11.5% till 7.5% mycket stort hopp för en ff. Men sen sökte jag på collector då steg det upp till 11.2% igen. Så får väl se vad som sker imron. Säkert bara någon procent.

Men sjukt taggad till nästa uppdatering då jag betalt av sagt upp en kredit som va utnyttjad 36k av 50k.

bryr mig inte så mycket dock om betyget för ska inte samla fören augusti. Kommer då bara ha 2ff. Så räknar då med dunder betyg för min belåning är även en bra bit under min årsinkomst:):):)
Fick du på collector med 11,2%?

Någon bergsäkert kunnig och vänlig själ som har lust att hjälpa mig?

Hade under mars 19,2% i riskprognos och idag ligger min dagsaktuella riskprognos på 9,1%

Jag ska söka samlingslån i maj och har tänkt göra följande:

Dra ned mitt underskott imorgon från 51,000 SEK till 11,000 SEK.
Årsinkomst: 315,000 SEK

Har tre krediter

40,0000 northmill
25,000 SEB kort
30,000 Ferratum.

Har 30-35,000 SEK att slänga in på samtliga krediter för att få ned dem och detta betalas in imorgon innan bryttiden för månadsskiftet.

Ovan i kombination med underskotts-justeringen gör att jag förhoppningsvis hamnar runt 4% riskprognos.

Har 5 ff kvar varvid samtliga försvinner i juni/juli men jag kommer behöva söka nu i maj.

Hur borde jag fördela inbetalning på krediterna och är underskottsjusteringen bra i förhållande till min inkomst? 11,000 underskott på 315,000 årsinkomst

tack

Hej!

Ditt underskott kommer inte att påverka ditt betyg särskilt .

Däremot dina krediter kommer göra en betydlig skillnad för ditt betyg.

Observera om du väljer att avsluta dina krediter kan det ta 1-2 mån innan det är uppdaterat tills nästa UC uppdatering.

Fokusera på krediterna och betala in så mkt som möjligt istället så att dessa ligger på 0 kr. Om det går.

Ex. Betala in hela Northmill först och sedan kör du Ferratum om möjligt nästa månad.

Antar du har helt OK ränta hos SEB?

behöver du verkligen söka i maj? Kan du vänta 1-2 mån så kommer dina förutsättningar var betydligt bättre.

Från 1 till 0 ff gjorde i princip inget på mitt betyg. Från 0,24 till 0,21.

Någon som törs gissa på vilket datum vi får uppdateringen för maj månad? 13:e vore trevligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp