Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Min UC gick ifrån 13 % till 4 % när jag betalade av 100 % på min sista kredit och avslutade den.
Nu efter en FF är borta ligger jag på 2,8 . Och jag har ändå 11 FF Kvar och har ca 2xårsinkomst på blancolån synligt.
Så nog är kreditkorten en väldigt stor del av betyget.
Ja krediterna gör väldigt mycket för betyget.

Jag har behållt dom. Dock försvinner den ena när betalkoll avvecklas. Är oftast bra för betyget att ha en kredit som är nollad eller lågt utnyttjad.
Det spelar inte särskilt stor roll för betyget har vi många upplevt här. Men för ens egen skull är det bästa att avsluta för att inte frestats av att utnyttja dom igen.

Det spelar inte särskilt stor roll för betyget har vi många upplevt här. Men för ens egen skull är det bästa att avsluta för att inte frestats av att utnyttja dom igen.
Vad jag har läst mig till på forumet så brukar betyget gå upp om man tar bort all krediter och det är därför bra för betyget att ha en nollad kredit.
Men som du säger är det viktigt att inte frestas av den.

Vad jag har läst mig till på forumet så brukar betyget gå upp om man tar bort all krediter och det är därför bra för betyget att ha en nollad kredit.
Men som du säger är det viktigt att inte frestas av den.
Ja det är flera som skriver det. Men lika många skriver att det inte gör det. För mig har det varit positivt för betyget och då har jag tagit bort 10 -tal krediter på min UC senaste 1,5 åren.

Vad tror ni betyget kommer ner på i uppdateringen i maj? Kommer denna månad att betala av krediten på Northmill och säga upp den. 36k av 50k utnyttjat. Betyg nu 11.2%. Har då inga krediter utan ba synligt blanco på 250 med inkomst 320kr. Dock har jag 9-10ff då.
Synd du inte hann före sista mars :)

Om du inte kommer ha en kredit kanske 7-8%, pga antalet ff? så svårt att gissa!

Vad tror ni betyget kommer ner på i uppdateringen i maj? Kommer denna månad att betala av krediten på Northmill och säga upp den. 36k av 50k utnyttjat. Betyg nu 11.2%. Har då inga krediter utan ba synligt blanco på 250 med inkomst 320kr. Dock har jag 9-10ff då.
Bra att veta att northmill tar sin tid att säga upp krediten. För mig har den legat kvar som outnyttjad i flera månader.
Utan krediter tror jag du kan hamna på 5-6 mest pga ff. Kommer du ner till 3-4ff kan du hamna under 1.Enligt min erfarenhet.

Bra att veta att northmill tar sin tid att säga upp krediten. För mig har den legat kvar som outnyttjad i flera månader.
Utan krediter tror jag du kan hamna på 5-6 mest pga ff. Kommer du ner till 3-4ff kan du hamna under 1.Enligt min erfarenhet.
Jag fick ringa Northmill 3 ggr för dom missat att avsluta den när jag hade sagt upp den. Jag krävde sedan skriftligt att det var gjort. Sedan tog det ytterligare 2 mån innan den stod som avslutad.

Synd du inte hann före sista mars :)

Om du inte kommer ha en kredit kanske 7-8%, pga antalet ff? så svårt att gissa!
Kom ner på 7.5% förra månaden när en ff försvann :) sen så tog jag en ny då steg det till 11.2 igen :) så borde bli lägre en 7-8% endå tror jag.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp