Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Längesen jag uppfattade här så tänkte ge er en uppdatering.

Med mitt spelande så går det fortfarande bra. Har varit spelfri i 15 månader och kan hindra mig själv från att spela om det kommer en tanke om spel. Dock blir jag oftast äcklad av tanken om spel, jag är så medveten att det kommer bara göra det värre för mig.

Mitt skuldberg är i dagsläget på 1.221.691kr med följande lån:

• privatlån anhörig: 36.369kr 5%.
* Holm bank: 54.500kr 12%.
• Fairlo: 97.476kr 12%
• collector: 217.048kr 13,3%.
• Nordea: 244.990kr 4,9%
• Seb: 264.595kr 4,9%
• Coop: 307.676kr

Har alltså på 15 månader minskat mitt skuldberg med 151.051kr. Så det går sakta men säkert framåt och inte bakåt iallafall.

Min plan är att nu först beta av lånet till nära anhörig och kommer från och med denna månade betala 10.000-5.000kr i månaden så jag snabbt betar av det. Sen är planen att ge mig på holm bank som jag ökade nyligen för att släcka betalkoll på uc.

Min uc är nu på 0,41% med följande förutsättningar:
• inkomst: 452k
• underskott: 87.500kr
• krediter: 90.000kr med 0kr utnyttjat
• lån: 1.034.000kr
• ff: 1st från juli (lendo)

Min tanke är att kring sommaren när jag hamnat på under miljonen med synligt på uc är att försöka söka ett nytt samlingslån och då bättre ränta än vad jag har idag på Collector oså.
Måste fråga, du har så lågt uc. Är det för att du har outnyttjade krediter och inga (1) förfrågningar? Belåningsgraden är väl hög? Tänker på mig själv om jag väntar ut förfrågningar och om jag kan beta av krediter om uc kan sjunka så mycket. Nu har jag jättehögt!!

Kan inte uc uppdatera nu :facejoy: :facejoy: Så nyfiken vad som händer med betyget när man går från 1 kredit som typ är maxad, till ingen kredit alls.
Har idag endast en kredit på uc, Collector, utnyttjad 88 %. Men som försvinner från uc i april :faceheart::folded:

Kan inte uc uppdatera nu :facejoy: :facejoy: Så nyfiken vad som händer med betyget när man går från 1 kredit som typ är maxad, till ingen kredit alls.
Har idag endast en kredit på uc, Collector, utnyttjad 88 %. Men som försvinner från uc i april :faceheart::folded:
Samma här. Maxad kontokredit hos bigbank 50k till 0kr. Tänkte ha kvar den för se hur det påverkar betyget, det sägs ju att det ska vara positivt.

Åh va duktig du är! Jag är i typ samma sits som du när du började betala av. Jag vill inte släppa nåt till inkasso eller kf, jag vill ordna upp detta själv och blir inspirerad av dig! Skulle behöva samla ihop lite till ett större lån men får inga lån nu. Men klarar jag ett tag till kan jag nog få till en budget som funkar.
Tack så mycket!
Det kan gå så länge man ger allt och kompromissar vardagen. Försök beta av så mycket krediter som möjligt och kör snöbollsmetoden.

Måste fråga, du har så lågt uc. Är det för att du har outnyttjade krediter och inga (1) förfrågningar? Belåningsgraden är väl hög? Tänker på mig själv om jag väntar ut förfrågningar och om jag kan beta av krediter om uc kan sjunka så mycket. Nu har jag jättehögt!!
Det är för jag har nollat mina krediter och endast en förfrågan. Belåningsgraden är årsinkomst x 2,16% just nu så det är högt och runt på miljonen synligt på uc.
Beta av krediterna och vänta ut ff så kommer det sjunka. Dock garanterar inte det något lån ifall belåningsgraden är för hög. Jag hoppas på att få ett lån när min sista ff är borta och att jag är under miljonen i synligt på uc. Blir en ansökan i mitten på juli.

Vad tror ni betyget kommer ner på i uppdateringen i maj? Kommer denna månad att betala av krediten på Northmill och säga upp den. 36k av 50k utnyttjat. Betyg nu 11.2%. Har då inga krediter utan ba synligt blanco på 250 med inkomst 320kr. Dock har jag 9-10ff då.

Det är för jag har nollat mina krediter och endast en förfrågan. Belåningsgraden är årsinkomst x 2,16% just nu så det är högt och runt på miljonen synligt på uc.
Beta av krediterna och vänta ut ff så kommer det sjunka. Dock garanterar inte det något lån ifall belåningsgraden är för hög. Jag hoppas på att få ett lån när min sista ff är borta och att jag är under miljonen i synligt på uc. Blir en ansökan i mitten på juli.
Behöll du krediterna elele säger upp dom efter du betalt ner dom ? :)

Min UC gick ifrån 13 % till 4 % när jag betalade av 100 % på min sista kredit och avslutade den.
Nu efter en FF är borta ligger jag på 2,8 . Och jag har ändå 11 FF Kvar och har ca 2xårsinkomst på blancolån synligt.
Så nog är kreditkorten en väldigt stor del av betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp