Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Min tandläkare hade lagt in kostnaden för sent. Så då såg inte receptionen det och informerade mig att det var 0kr. Men det stämde inte. Så nu ska jag betala 2600kr men dom tar tillbaka upplysningen. Det gick väldigt fort när jag sa att dom ej får ta en upplysning på eller fakturera mig utan ha frågat om jag vill betala på plats först. Puh blev så himla nervös!
mycket mysko. Ja ba rings fråga vad dom håller på med!

Min tandläkare hade lagt in kostnaden för sent. Så då såg inte receptionen det och informerade mig att det var 0kr. Men det stämde inte. Så nu ska jag betala 2600kr men dom tar tillbaka upplysningen. Det gick väldigt fort när jag sa att dom ej får ta en upplysning på eller fakturera mig utan ha frågat om jag vill betala på plats först. Puh blev så himla nervös!
Mitt betyg på bisnode droppade från 6 till 5 pga denna felaktiga upplysning. Så nu får dom f-n fixa till det!

mitt försämrades till 6% från föregående månads 4,4%
enda skillnaden bör vara nyttjandet av krediterna är nu på 40% jämfört med föregående månads 26%
större försämring än vad jag hade räknat med, 40% nyttjande är ju inte så högt
(om inte Advisa säljaren igår tog en upplysning fast jag sa att jag inte var interesserad)

mitt försämrades till 6% från föregående månads 4,4%
enda skillnaden bör vara nyttjandet av krediterna är nu på 40% jämfört med föregående månads 26%
större försämring än vad jag hade räknat med, 40% nyttjande är ju inte så högt
(om inte Advisa säljaren igår tog en upplysning fast jag sa att jag inte var interesserad)
Nyttjandet påverkar mycket verkar det som. Jag gick från 8% till 11% från 60% till 100% nyttjande

Nyttjandet påverkar mycket verkar det som. Jag gick från 8% till 11% från 60% till 100% nyttjande
Spännande då och se hur mitt betyg blir av att haft en maxad kredit, till att den i april försvinner helt :eek:
De är också den enda kredit jag har på UC, så blir spännande och se om betyget skjuter i höjden eller om det blir bättre, haha.

Mitt betyg på bisnode droppade från 6 till 5 pga denna felaktiga upplysning. Så nu får dom f-n fixa till det!
Nu så! Nu har dom korrigerat det och dragit tillbaka det från Bisnode. Det tar väl ett tag innan betyget är tillbaka igen. :) Fint att det gick så smidigt.

ja, det verkar vara exponentiellt, tidigare när jag inte hade lika mycket blanco och färre förfrågningar då var det bara någon tiondels skillnad mellan 20 och 40% nyttjande kanske att betyget gick från 0,3 till 0,5

Blir det någon skillnad för betyget om man går från fullutnyttjat kredit till t.ex 95%?

Har också merkt att det inte visas samma om krediter på UC som för några månader sen.
Om man till till exempel har 20500/20000 utnyttjat så visas det 20000/20000 på UC. Är det för er så också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp