Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är ju skönt att höra. Misstänker jag får kanske erbjudande från Collector och Nordax till högre räntor men det kanske man får ta och sedan ta ett nytt om 6 månader eller så när betyget är bättre.

Behövde ta ett samlingslån nu men räknade inte med att betyget skulle uppdateras i natt :D
Nej, Collector vill ha score under 10%.

Avslutade betalkoll (borta från UC nu) och betalde ned på en av mina krediter från 25,000 till 15,000 utnyttjat. Uppdateringen är gjord men min riskprognos är helt oförändrad i förhållande till innan uppdateringen.

Kan riskprognosen dröjs med sin förändring någon dag, någon som vet? Orimligt att den inte rört på sig alls

Avslutade betalkoll (borta från UC nu) och betalde ned på en av mina krediter från 25,000 till 15,000 utnyttjat. Uppdateringen är gjord men min riskprognos är helt oförändrad i förhållande till innan uppdateringen.

Kan riskprognosen dröjs med sin förändring någon dag, någon som vet? Orimligt att den inte rört på sig alls
Alla monetära ändringar uppdateras vid månadsskiftet till UC. Sedan visas resultatet vid månadens uppdatering i mitten på månaden. Bara ff påverkar betyget direkt.

Alla monetära ändringar uppdateras vid månadsskiftet till UC. Sedan visas resultatet vid månadens uppdatering i mitten på månaden. Bara ff påverkar betyget direkt.
Hur menar du nu? Förändring i riskprognos sker ju givetvis vid uppdatering som nu ägt rum. Du säger emot dig själv en aning.

Gjorde du det innan månadsskiftet feb/mars?
Ja, det är ju uppdaterat i min UC! Men riskprognosen har inte ändrats ännu.

Att avsluta Betalkoll och betala ned på kredit borde ju göra någon skillnad förstås. Det är uppenbarligen något tekniskt som gör att det dröjer!

Ja, det är ju uppdaterat i min UC! Men riskprognosen har inte ändrats ännu.

Att avsluta Betalkoll och betala ned på kredit borde ju göra någon skillnad förstås. Det är uppenbarligen något tekniskt som gör att det dröjer!
Just ja. Trött i huvet..

Hur menar du nu? Förändring i riskprognos sker ju givetvis vid uppdatering som nu ägt rum. Du säger emot dig själv en aning.
Nej. Inbetalningar måste registrerats och skickas till UC innan månadsskiftet. Dvs om lånet är löst innan 30/3 och långivare kunnat hinna skicka den info till UC den 31/3 då kommer uppdatering ta hänsyn till det vid nästa uppdatering den 15/4. Ofta är dock rapporteringen för sent för att skickas till UC i tid.
FF dock uppdateras omedelbart. Tydligare?

Nej. Inbetalningar måste registrerats och skickas till UC innan månadsskiftet. Dvs om lånet är löst innan 30/3 och långivare kunnat hinna skicka den info till UC den 31/3 då kommer uppdatering ta hänsyn till det vid nästa uppdatering den 15/4. Ofta är dock rapporteringen för sent för att skickas till UC i tid.
FF dock uppdateras omedelbart. Tydligare?
Jo, men i hennes fall har detta skett vilket framgår tydligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp