Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har läst här att många har fått med högre betyg
Det är ju skönt att höra. Misstänker jag får kanske erbjudande från Collector och Nordax till högre räntor men det kanske man får ta och sedan ta ett nytt om 6 månader eller så när betyget är bättre.

Behövde ta ett samlingslån nu men räknade inte med att betyget skulle uppdateras i natt :D

Beror väl på vad du vill ha för ränta.. alltså ditt betyg bör ju sjunka snart igen m tanke på anmärkningen som försvann, så konstigt annars!!
Jag har idag 8 och 16% på två lån 200k x 2

Jag tror också det kommer sjunka ner men frågan är när. Hade iallafall behövt lösa 50 000 snart för en klarna faktura. Kan ha is och invänta skatten i april men vet inte hur snabba klarna är att skicka iväg till inkasso.

Det är ju skönt att höra. Misstänker jag får kanske erbjudande från Collector och Nordax till högre räntor men det kanske man får ta och sedan ta ett nytt om 6 månader eller så när betyget är bättre.

Behövde ta ett samlingslån nu men räknade inte med att betyget skulle uppdateras i natt :D
Ja, det kommer så klart bli högre ränta men det kan man ta sen.

Jag själv har inte bästa UC betyget men tänker söka i början av maj.

Ja, det kommer så klart bli högre ränta men det kan man ta sen.

Jag själv har inte bästa UC betyget men tänker söka i början av maj.
Jo det kan ju vara värt ta lite högre nu när betyget är högt, om man behöver ta ett samlingslån och sedan vänta på att betyget går ner. Det är min plan i alla fall. Försöker tänka logiskt

Någon som har erfarenhet av detta ? Att betyget hoppar upp vid kreditavslut ?

Nu ser jag att remember har inte avslutat min kredit helt utan den står om enbart outnyttjad 30.000 ( beviljat)
Hmm kommer betyget hoppa upp måntro vid uppdatering då?
Eftersom " det ser bra ut" att ha krediter som man inte utnyttjar.
Dom sa när jag avslutade 31/1 att det kan ta 1-2mån innan uc uppdaterar det. Mig stör det dock...

Senast ändrad:
Mitt ökade också, från 13,9 till 15,9. Enda skillnaden är mindre utnyttjad kredit nu än innan :p :axelryck:

Jag har idag 8 och 16% på två lån 200k x 2

Jag tror också det kommer sjunka ner men frågan är när. Hade iallafall behövt lösa 50 000 snart för en klarna faktura. Kan ha is och invänta skatten i april men vet inte hur snabba klarna är att skicka iväg till inkasso.
Det är väl fortf 3 missade månadsbetalningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp