Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har amortering på bolånet någon som helst effekt för betyget?

Jag kan ju ha en villa värd 10 000 000 med bolån på 4 miljoner och en lägenhet värd 2 miljoner som jag har lån 1.5 på. Då är ju case1 bättre fast bolånet är mycket högre?

Hmmm hur fan gick det till. Ett nytt lån lades till som det enligt plan skulle göras. Betala inte direkt av något. Minst 3X inkomst i skuld synligt. Betyget gick från 10-3% ?
ja som e toppen av krediter o skit lån de lux.
Nja luktar skunk här. Väntar 1-2mån till och ser vad som sker.

Förväntade mig ett stort drop men det här var ganska sjukt haha. Sitter tyvär fast med 15ff vilket förstör.

Kommer desvärre att eventuellt chansa och lägga en ansökan idag på Lendo. Nästa försök blir i Juli. Lite orolig över uppdateringen med nya underskottet och 1 till ff vid det här laget gör inte mycket skillnad.

Återkommer.
Har du ansökt ännu ?

Har du ansökt ännu ?

Yes. Inte fått något meddelande om att ansökan är slutbehandlad men jag skulle tro att den är det. Fick endast ett erbjudande från Thorn på 35K efter 2 minuter och sen har det varit tyst.

Med stor sannolikhet så är det givetvis förfrågningarna det handlade om men i dagens läge så var det värt risken.

Har dem gjort om lite hur de värderar ens betyg?
Hade 7.86 igår och då låg stapeln på bra och nu på 7.23 anses den vara mindre bra.

Har de ändrat parametrar på FF, BA, Kredit utnyttjande mm?
Bara en tanke men efter ha sett mitt betyg och läst i tråden känns det troligt? :)

Har dem gjort om lite hur de värderar ens betyg?
Hade 7.86 igår och då låg stapeln på bra och nu på 7.23 anses den vara mindre bra.

Har de ändrat parametrar på FF, BA, Kredit utnyttjande mm?
Bara en tanke men efter ha sett mitt betyg och läst i tråden känns det troligt? :)
Bra har väl alltid varit 1.0-4.0 vad jag vill minnas!

I grunden är det alltid 0.1 utmärkt > 0.1 -1.0 mycket bra > 1-4 bra > 4 - 25 mindre bra. Om jag minns rätt.

MinUC har ju deras skala från 1-600 eller dylikt och det är lite annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp