Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Minuc-vaka inatt tro? Minns nostalgiskt för ett år sedan då de strulade och under några magiska minuter efter midnatt försvann alla krediter och man fick sjukt bra betyg en stund. Vill minnas att några på forumet lyckade slänga iväg en förfrågan och fick lån som man normalt aldrig skulle ha haft!
Vore ju underbart!
Men jag har fått min tredje vaccinspruta och är helt lost i huvudet alltså. Kan knappt röra armen, Kommer nog somna tidigt ikväll.
Men lycka till! ;)

Minuc-vaka inatt tro? Minns nostalgiskt för ett år sedan då de strulade och under några magiska minuter efter midnatt försvann alla krediter och man fick sjukt bra betyg en stund. Vill minnas att några på forumet lyckade slänga iväg en förfrågan och fick lån som man normalt aldrig skulle ha haft!

Kommer också ihåg det, var helt sjukt!

Men efter det känns det som att UC inte har 00.00 som uppdatering sedan den kvällen utan man släpper lite uppdateringar åt gången just för att det inte ska ske igen :D

Hade kring 80K utnyttjat utav 125K beviljat. Efter uppdatering kommer jag ligga på 10K utnyttjat av 80K beviljat. Skulle tippa på att jag landar kring 15-18% i betyg och då har jag 15ff varav 8 av dom försvinner i Juni då jag tänkte lägga en ansökan.
Låter som du har en plan ;)

Just nu har jag 9.2 UC betyg med dessa förutsättningar:
3ff
7 bet anmärkningar, parkeringsböter och nån gammal mobilräkning. (6 av dom nästan 3 år gamla)
Inkomst 2020 330k
Skuldsaldo hos kfm 10mån gammal

I april kommer jag ha detta:
3ff
1 anmärkning som är 2 år som och 6 mån gammal (alltså 6st försvinner)
Inkomst 2021 350k
Skuldsaldo hos kfm 12mån gammal

Om ni får gissa, vad tror ni ungefär jag kommer landa i UC betyg med dessa förutsättningar?
Hej! Det var inte det enklaste ”scenariot” att komma med en kvalificerad gissning kring ;) Men jag tror så här att eftersom du har anmärkning så kommer inte ditt betyg ändras speciellt mycket. Om ditt underskott minskat 2021 efter att du deklarerat så sjunker det kanske något, men bara marginellt. Den stora förändringen i kreditbetyg kommer när anmärkningen försvinner. Skuldsaldot är jag mer osäker på, dvs hur länge den visas i din upplysning, det påverkar ju också. Men det finns andra här som är insatta i skuldsaldo hos Kronofogden.

Ja och det händer väl nada när uppdatering eventuellt kommer imorrn för min del.
Jag är såå spänd på vad som händer när krediterna är helt avslutade :) Då har jag inga krediter alls längre! Det borde bli ett hopp!
Det blir spännande för dig. Ibland tycker jag det händer hur mycket som helst för att 1 enda ff försvinner medan andra gånger blir man verkligen besviken fast man betalat in och avslutat lån/krediter. För min del blir det i alla fall UC-vaka idag ^^ :tummen:

Det minns jag med! Själv hade jag inte den turen, tror mitt betyg blev sämre rentav, men det var en oförglömlig UC-uppdatering helt klart:)

Det minns jag med! Själv hade jag inte den turen, tror mitt betyg blev sämre rentav, men det var en oförglömlig UC-uppdatering helt klart:)
Sitter man i det bruna ända upp till näsan så kan man ju alltid sitta på vaka 1 gång i månaden. Men vet aldrig! Behöver inte låna själv men tar en vaka ikväll

Just nu kan jag välja betyg i kreddy....dåliga alternativ men lite kul att de är så buggit.

Om jag går in på mitt betyg så får jag fram 15.7 men uppdaterar jag genom att dra med fingret ner över sidan läser den in betyget igen och jag får 12.5, gör jag det igen 15.7 sen 12.5 igen....frågan är vilket är rätt och varför, anrar 15.7 och att det blir så for att uppdateringen är på gång men inte helt genomförd.

Nu väntar man med spänning till kl 00.00. Har betalat in 2 krediter, totalt 105 k, varav 1 lån på TF bank, 75 k och 1 kontokredit på Ferratum, 30 k. Och inte minst har antalet krediter minskat från 7 st från 7 olika långivare till 5 st krediter från 5 olika långivare - gynnsamt läge! :tummen: Drömmen är att komma under 1,0, vilket inte kommer att hända, men hoppas i alla fall på 1 komma ”någonting”;)
B21C69F9-9788-4F21-96BE-A34DAC529FE3.jpeg

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp