Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Uppdateringen borde ske i veckan va? Eller vad tror ni :rolleyes:

:)
Det här med skuldsanering är en rehabilitering och skulle aldrig någonsin försätta mig i den sitsen.
När man har levt 5 år i existensminimum så är det mycket annat som fått stå tillbaka.
Vi kan tex börja med tandläkare. Bara med en sån enkel sak så inser jag ju att jag aldrig kommer kunna hosta upp de pengarna som det kommer kosta för att för att gå igenom mina tänder.
Vad gör då majoriteten av alla människor när den kostnaden skenar iväg?
Jag skulle tippa på lån hos tandläkaren.
Jag tycker inte att det är nån form av lyxkonsumtion.
Skulle aldrig falla mig in och köpa en ny bil tex. Har en pärla från 2003, som gått 9000 mil, inte en rostfläck. Skitful men tar mig från A-B.
Min tv är 8 år gammal, fortfarande har jag inte beställt en ny på avbetalning. Har inte behovet. Har ingen dator heller, och än har jag inte köpt det heller.

Jag tror jag har lärt mig min läxa :)
Fascinerande ändå alla dessa trådar hur folk tar lån överallt till ockerräntor, där man döljer för sin familj och rent krasst inte äger ett skit utan banken äger dig

Bra det funkade som avsett för dig. Är då och då frågor dyker upp här om hur snabbt efter skuldsanering man kan ta lån. Där känner man att det kanske inte kommer gå så bra för alla..

DA397E1F-71D5-431A-A535-07C700288A65.png

NUSÅ!!! Under fucking 15%!!!! Nu hoppa det ner till 14.2% alltså har mitt betyg gått ner till hälften va det var i slutet av november!!!! Så jävla glad nu :) sjukt att det sjunker när ff blir 6 mån gammal men inte när en försvinner!? Har 2 ff från 16/8 och 17/8!? Varje gång har betyget hoppat ner några dagar innan 6 mån!!!!

Visa bilaga 2223
NUSÅ!!! Under fucking 15%!!!! Nu hoppa det ner till 14.2% alltså har mitt betyg gått ner till hälften va det var i slutet av november!!!! Så jävla glad nu :) sjukt att det sjunker när ff blir 6 mån gammal men inte när en försvinner!? Har 2 ff från 16/8 och 17/8!? Varje gång har betyget hoppat ner några dagar innan 6 mån!!!!

Riktigt bra jobbat!

Frågan är när ja samlar då blire ju en ff till men samtidigt blir allla lån 1 lån och en kredit med 37 av 50 utnyttjat försvinner. Så kanske sjunker lite betyget då? Trots 10ff. Annars väntar ja ba till augusti kommer då ha 2ff ba borde va bra då för att söka på en låneförmedlare för att koma ner mer :)

Just nu har jag 9.2 UC betyg med dessa förutsättningar:
3ff
7 bet anmärkningar, parkeringsböter och nån gammal mobilräkning. (6 av dom nästan 3 år gamla)
Inkomst 2020 330k
Skuldsaldo hos kfm 10mån gammal

I april kommer jag ha detta:
3ff
1 anmärkning som är 2 år som och 6 mån gammal (alltså 6st försvinner)
Inkomst 2021 350k
Skuldsaldo hos kfm 12mån gammal

Om ni får gissa, vad tror ni ungefär jag kommer landa i UC betyg med dessa förutsättningar?

Senast ändrad:
Börjat få in lite mer årsbesked, lär bli minst 65K underskott och inkomsten kommer endast hamna på ynka 226K om jag räknat rätt. Saftigt.

Visa bilaga 2228
Hoppa ner ytterligare idag till 13.4% :faceheart: varje gång 3 dagar innan en ff blivit 6 mån gammal har mitt betyg gått ner 0.8-1.0% men aldrig när en ff försvunnit. Mycket lustigt haha..
Är det några fler som blir äldre kommande tid? Om du hamnar under 10 finns det fler banken som säkert skulle vilja låna till dig. Kanske hellre söka via förmedlare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp