Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Kanske bör man heller inte nolla underskottet helt och hållet heller. Ser "misstänkt" ut kanske? Funderar på att halvera den, det borde vara positivt :)

Grejen som jag tolkar detta med underskott är att det är väldigt negativt om du har underskott men inga lån registrerade hos UC. Exempelvis har du ett huslån på 1 mkr så är ju ett underskott på 30 000 inget någon bryr sig om. Ett underskott på 30 000 och inga lån registrerade tyder ju på att det finns lån. De lån som inte registreras brukar ju inte vara de förmånligaste (SMS-lån)

Grejen som jag tolkar detta med underskott är att det är väldigt negativt om du har underskott men inga lån registrerade hos UC. Exempelvis har du ett huslån på 1 mkr så är ju ett underskott på 30 000 inget någon bryr sig om. Ett underskott på 30 000 och inga lån registrerade tyder ju på att det finns lån. De lån som inte registreras brukar ju inte vara de förmånligaste (SMS-lån)

Jag har gjort så att jag tagit med räntorna på de lån som syns på UC och tagit bort de övriga, det gäller att det ser trovärdigt ut.

Jag har gjort så att jag tagit med räntorna på de lån som syns på UC och tagit bort de övriga, det gäller att det ser trovärdigt ut.

Låter klokt!

..men de borde väl ha med i beräkningarna att underskottet kan uppstå på misslyckade aktieaffärer också?

Någon som vet vad som räknas med normalt underskott? Procentuellt

Beror ju på. Äger du ett hus och har lån på 5 mkr i Stockholm får du ett stort underskott om du inte jämkar och det är ju inga konstigheter

Är det 30% av räntorna som syns som underskott eller är det alla räntekostnader totalt?

med en så hög årsinkomst lär det bli bättre men bara 50 i lån och inga krediter.

ska bli intressant :) skriv gärna här vad som hände procentuellt :)

Ökade från 7 till 16,8% efter anmärkningen försvann. Riktig galet. Men nu är jag fri från prickar i alla fall :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp