Svar till ovan:
Olika banker har olika parametrar de går efter när de bedömer kunders risk%, därför diffar det ibland lite, speciellt om man jämför en bank som Swedbank jämfört med Cashbuddy.
Det är flera banker som inte tittar på riskprognosen. HB gör det inte heller. Många storbanker kör en egen baserad på uppgifterna i Upplysningen.Swedbank tittar väl inte på UC:s riskprognos över huvud taget? Åtminstone så gjorde de inte det när jag sökte lån i våras.
Det är flera banker som inte tittar på riskprognosen. HB gör det inte heller. Många storbanker kör en egen baserad på uppgifterna i Upplysningen.
Nordea är inte så. Maila frågade har varit kund där 17 år. Fick svar spelar ingen roll alla har samma villkor. Dom känns dö strängs. Tråkigt svar när man haft sina pengar där så de gynnar dom i 17 år...Har känslan att man tittar främst på skuldnivå och anmärkningar, missbrukad kredit osv. Dom gör sina egna riskbedömningar.
Deras system är så komplext att man inte skulle förstå det fullt ut även om man var matematiker. Om exakt samma förändringar händer tex. dig och mig, så blir det på ett sätt för dig och på ett helt annat för mig. Så många olika faktorer alltså..Uc inte rört sig nått står still på 15.1. Dock förra månAden när 2 St blev 6 mån gamla hoppa det ner 2% men sen försvann en uc 28/1 inget hände då... däremot iförrgår hoppa det ner lite när en blev 6 mån gammal samma som innan 2 dagar innan för den förfrågan va från 4/8... ett mysterium hur allt går till där dom räknar....

Ska väl ej va för negativ gått från 28.7 sista november till nu början av februari 15.1%...Deras system är så komplext att man inte skulle förstå det fullt ut även om man var matematiker. Om exakt samma förändringar händer tex. dig och mig, så blir det på ett sätt för dig och på ett helt annat för mig. Så många olika faktorer alltså..![]()
Även om det inte är något toppenbetyg på UC så har du gjort ett rejält kliv på kort tid. Det kan bara bli bättre - bra jobb!Ska väl ej va för negativ gått från 28.7 sista november till nu början av februari 15.1%...
Vad menar du? Att man har anmärkning osv spelar ingen roll för Nordeas bedömning?Nordea är inte så. Maila frågade har varit kund där 17 år. Fick svar spelar ingen roll alla har samma villkor. Dom känns dö strängs. Tråkigt svar när man haft sina pengar där så de gynnar dom i 17 år...