Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu tror jag det är färdigförfrågat för min del för ett bra tag framöver. Har 12 FF nu, 11 om ett par dagar och 10 i slutet av november. Sedan dröjer det till mitten av februari då det går ner till 6-7 och sedan maj då bara två finns kvar.

Eventuellt försöker jag mig på ett samlingslån på nytt i februari, och ännu ett försök i maj om det inte gick. Funkar det inte då finns det nog inte så mycket jag kan göra, mer än att putsa underskottet i nästa deklaration, men det är lite surt att tacka nej till ~10 000 i skatteåterbäring för ett finare kreditbetygs skull...

Kan tillägga att natten till igår så sjönk mitt kreditbetyg till 29.0% och idag så ligger den på 27.5%, undra vad tusan som händer? Jag är givetvis glad för det men det är verkligen konstigt, ingen kreditupplysning tagen runt denna period förra året heller..

26.2% idag, sjunkit tre dagar på rak utan att något hänt i min kreditupplysning.... mycket konstigt!

26.2% idag, sjunkit tre dagar på rak utan att något hänt i min kreditupplysning.... mycket konstigt!

Samma här, utan orsak... kanske har de märkt att de har fel i sin beräkningsalgoritm och långsamt försöker rätta till det hela utan att tappa ansiktet... känns nästan som en konspirationsteori :)

Ingen relativt ny förfrågan som blir allt äldre då?

Ingen relativt ny förfrågan som blir allt äldre då?

Jag har inte haft en förfrågan sedan början på april... alla mina ff ligger iprincip feb-apr 2014 undantaget någon enstaka men har svårt o tro att det har med mina förfrågningar o göra - jag blev ju straffad från 18.2% till 30.4% den 15'e när jag avslutade mitt kreditkort, känns som om de justerar till ett rättvisare betyg nu....

Kan nog hålla med om Lize's teori :)

hehe, fast varför skulle de göra så? Ingen fattar ju ändå hur det funkar så om de smyger ner några procent varje dag eller 15 på ett bräde är ju lika förvirrande...

Jaha, då var det snart den 15:e och dags för ny månadsuppdatering hos minuc.se. Får se om någonting händer med kreditbetyget den här gången...

Jaha, då var det snart den 15:e och dags för ny månadsuppdatering hos minuc.se. Får se om någonting händer med kreditbetyget den här gången...

Vet du vilken tid det brukar uppdateras? Verkar inte vara direkt vid midnattsslaget iaf.

För egen del väntar jag med spänning på okt 19, då min allra sista bet anmärkning försvinner. Ligger idag på mindre bra, 4,6% med 100k i blanco, 6 uc ff och 410k årslön. Frågan är om min ucscore blir bättre eller sämre den 19e, då jag antagligen hamnar i en "annan" grupp

Nej, inte exakt, men på förmiddagen har jag för mig.

Din score blir kanske sämre om du flyttas till en annan jämförelsegrupp, men andra dörrar öppnas ändå när en betanm försvinner :)

Nu är det uppdaterat, men ingen skillnad för min del. Förstår inte riktigt varför de håller på med decimaler om inte det finns utrymme att förändra kreditbetyget trots att skulderna minskar i relativt god takt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp