Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt är inte uppdaterat idag! Det blir väl nästa torsdag ?

My bad, det har visst uppdaterats och inte hänt ngt alls med betyget. Men en FF bort nästa vecka också. Så får se.
Men krediterna har varit ungefärsamma nov-dec , så det som gör att det står stilla! =/

Nu ska ni få höra!
Jag avslutade mina två kreditkort i början av januari.
Remember card är nu 43/45 tkr.
Collector kreditkort 13/15 tkr.

Collector är avslutat och borttaget från stapeln på minuc . Dvs dessa 13.000 kr som är kvar finns ej med där. Men under fliken "avslutade" så står det korrekt information med hur mycket jag har kvar att betala.

Utan det står bara att jag har EN aktiv skuld och det är det på remember även fast det också står som avslutad. Det står likadant där som på collector förutom att remember just är " ej avslutad"

Så var det också, att alla skulderna stod kvar som aktiva tills saldot var 0 kr .

Detta är väl bara positivt tänker jag för det betyder att jag har 13.000 kr i kredit som inte längre belastar min uc? Men jag betalar ju av denna skuld precis som med remember.

Får väl se i februari när uppdateringen görs på dessa och se om det blir någon betydlig skillnad!

Förvirringen är total haha

Hej, ny på detta forum.

Fattar ingenting med UC score.

Inkomst 2020 680k
Bolån 2 935 000 kr
Blanco 175k
1 ff
Avslutade en en outnyttjad kredit i dec på 20k och gick från 0,24 till 0,59 i dagens uppdatering

Tydligen så är det bra att ha outnyttjade krediter???

Senast ändrad:
Jag hade avbetalning av en mobil hos resurs bank som jag betalade av i mars förra året.
På minuc.se står det att den är avslutad i mars, när försvinner det? Påverkar det betyg?

För mej ser det ut som en simulator, du har 21% i ditt betyg, 18% blir det om du tar bort krediterna helt. De svarta rutorna är nog för att simulera olika scenarier, kanske lite väl trubbigt.
Mycket skumt jag har iaf mejlat så får väl se.
Hon på chatten tyckte också det lät kosnkgt det stod 2 olika. Så får väl se vad dom säger om mailet :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp