Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Trist men du ska alltid betala p-bot sedan kan du bestrida.
Tänkte att det var hellugnt eftersom jag bestred innan angivet datum på fakturan, samt att det stod på ”mina sidor” att ärendet var bestritt. Men antar att jag får lära mig den väldigt hårda vägen. Trist när man kämpat med sin ekonomi i flertalet år och äntligen kommit ovanför ytan.
Har dock anmält till UCs utredning med stöd av Kreditupplysningslagen. Värt ett försök i alla fall..

Själv gick man från dryga 2% till 18,8% över en natt för att Svea inkasso gjorde en full UC över en p-bot som jag bestridit. Kokar!
jag såg ditt inlägg på facebook, tog du bort det eller är det mitt facebook som buggar för jag hittar det inte nu och jag hade svårt att ladda vissa kommentarer när jag läste tråden.
Hur har det gått med dom tipsen som du fick? vissa skrev till exempel att du skulle kontakta UC för att försöka få bort denna upplysning

jag såg ditt inlägg på facebook, tog du bort det eller är det mitt facebook som buggar för jag hittar det inte nu och jag hade svårt att ladda vissa kommentarer när jag läste tråden.
Hur har det gått med dom tipsen som du fick? vissa skrev till exempel att du skulle kontakta UC för att försöka få bort denna upplysning
Jag tog bort det. Som vanligt när man behöver hjälp i såna grupper tappar frågan sitt syfte och man känner sig påhoppad istället.

jag har kontaktat UC i fredagskväll, skrev ett välformulerat Mail med stöd i olika lagar och rättsfall. Hoppas på det bästa

Är det uppdaterat? Mitt gått från 27.7 till 25.9 men lånet ja betala av förra månaden 16/11 är fortf kvar.

Gick från 0,4 till 0,2 när lagfarten på husköpet registrerats. Belånad till till sista takpannan men det spelar tydligen ingen roll, ägande är positivt för UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp