Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej, Vad menas med en blank förfrågan? Hur ser man det på UC?

Det är inkassobolag som gör så, mestadels Svea. Om någon tar UC på dej så står det inte att det är ett inkassobolag utan det lämnas blankt, tyvärr vet ju UC om vem som har frågat, så det påverkar kreditbetyget oerhört och orimligt mycket negativt. Mitt kreditbetyg gick från mindre bra till det sämsta svag och från 8% till 54%. Tyvärr ligger förfrågan kvar ett helt år - man kan tycka att ju fler månader som går från en sådan förfrågan desto bättre skulle kreditbetyget bli, men det är marginellt, det blir bra först när den försvinner helt.

Jag ser nu att jag har en så kallad "blank förfrågan" som dock inte redovisas i upplysningen så att säga, men berörs även kreditbetyget av dessa? Man vet ju aldrig...

4,1% mindre bra

Hej!

Fråga angående minuc. Inatt gick mitt kreditbetyg från 5,8 till 4,1% mindre bra. Behöver verkligen ett samlingslån och tänkte testa Axofinans. Ska jag försöka vänta till den blir bra eller kan jag likväl testa? Inga anmärkningar och en lön på 378000/år....

Tacksam för input!

Natten till idag uppdateras kreditbetyget. Följande ändringar har hänt för mig från föregående månad:

Mina skulder har minskat från 542.000 till 536.000, jag har avslutat ett kreditkort så har gått från 7 beviljade krediter till 6 (har endast blancolån nu).

Men! Mitt kreditbetyg har gått från 18.2% till 30.4%, mindre bra till svag.
Vad tusan? Uppmuntrar dem att ha fler krediter? Ingen annan skillnad finns!

Kan tillägga att natten till igår så sjönk mitt kreditbetyg till 29.0% och idag så ligger den på 27.5%, undra vad tusan som händer? Jag är givetvis glad för det men det är verkligen konstigt, ingen kreditupplysning tagen runt denna period förra året heller..

Jag ser nu att jag har en så kallad "blank förfrågan" som dock inte redovisas i upplysningen så att säga, men berörs även kreditbetyget av dessa? Man vet ju aldrig...

Vem har utfärdat den blanka förfrågningen?

Hej!

Fråga angående minuc. Inatt gick mitt kreditbetyg från 5,8 till 4,1% mindre bra. Behöver verkligen ett samlingslån och tänkte testa Axofinans. Ska jag försöka vänta till den blir bra eller kan jag likväl testa? Inga anmärkningar och en lön på 378000/år....

Tacksam för input!

Blancolån då?

felaktig post

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp