Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

35 till 13.. tror något är fel.. har överbelastad 2 krediter senaste 2 månader.. 21000/20000 och 5500/6000... på min uc står det inte så denna månad som det gjorde förra.. de har säkert något fel?
Det hände ett par ggr förra året att det blev lite fel i uppdateringarna och de rullade tillbaka uppdateringarna och uppdaterade igen. Under dessa timmar fick några lyckliga lån som de aldrig annars skulle ha fått. Känns inte som en sådan månad även om jag själv fick en större förbättring än väntat. Det lönar sig ibland att vara uppe på Minuc-vaka!

Usch. 1500kr avbetalning på qliro registrerad å betyget hoppa fan upp 28% helt sinnes. Okej jag har riskbeteenden i övrigt med ökningar men ändå

Helvete vad snyggt!!!!!!

Vore kul att veta hur det ser ut. 0 förfrågningar och 0 kr i lån?
Hej, 1 förfrågan förra månaden då jag bakade in sista 50k i bostadslånet som nu är belånad 70/30 av värderingen. ett kreditkort med 200k i outnyttjad kredit. Inga andra lån eller skulder.

Min uppdaterades och gick ifrån 18,7% till 3,5%
Men nu har den ändrats tillbaka och fyllt på alla avbetalda krediter igen...
UC har verkligen en så otroligt dålig infrastruktur och kasst utvecklad tjänst.

Mitt betyg har inte heller ändrats. För er där betyget har ändrats , har ni någon betaltjänst på minuc? Själv loggar jag bara in via gratis versionen .

Hej, jag är ny här och har några frågor, hoppas ni experter kan hjälpa mig lite. Jag har haft problem med ekonomin i stort sätt hela mitt vuxna liv. Jag förstår att lån inte finns på världskartan innan sista anmärkningen försvinner. Men min fråga är, kommer mitt kreditbetyg ändras under tiden anmärkningar osv försvinner eller kommer stå på 41,6 tills att allt är borta? Hade vart kul att följa när den sakta sjunker så man ser lite förbättringar. Sjukt segt att bara vänta när man inte ser förbättringar. Har ca 14 anmärkningar varav flera är blanka. Har 1 ffr.

Hej, jag är ny här och har några frågor, hoppas ni experter kan hjälpa mig lite. Jag har haft problem med ekonomin i stort sätt hela mitt vuxna liv. Jag förstår att lån inte finns på världskartan innan sista anmärkningen försvinner. Men min fråga är, kommer mitt kreditbetyg ändras under tiden anmärkningar osv försvinner eller kommer stå på 41,6 tills att allt är borta? Hade vart kul att följa när den sakta sjunker så man ser lite förbättringar. Sjukt segt att bara vänta när man inte ser förbättringar. Har ca 14 anmärkningar varav flera är blanka. Har 1 ffr.
Det kommer att förbättras i takt med att man förbättrar sin situation. Inkomst, deklarerat underskott, antal barn, hur länge man har haft fast jobb, ägande av fastigheter, hur länge man bott på samma adress, antal kreditgivare, summa blanco, summa kort, summa bolån, antal ff, utnyttjandegrad av krediter etc spelar roll.
Jag tror knappast de som sitter på uträkningsmodellen själva kan förklara exakt hur det fungerar då det säkert är en väldigt lång matematisk formel. Det finns mycket man kan göra men kortsiktigt kan man jämka räntekostnader hos skatteverket för att få loss lite cash, sälja allt man kan där hemma och sikta på att betala av dyra krediter. Att ha kreditkort som man inte nyttjar men som har stort kreditutrymme är mycket positvt så sikta på att betala av på dem och inte avsluta kort i onödan då kreditbetyget blir sämre.
För varje tusenlapp man betar av och varje förfrågan som försvinner så blir betyget bättre. Ibland nästan inte alls och ibland kan det förbättras flera procent.

Det kommer att förbättras i takt med att man förbättrar sin situation. Inkomst, deklarerat underskott, antal barn, hur länge man har haft fast jobb, ägande av fastigheter, hur länge man bott på samma adress, antal kreditgivare, summa blanco, summa kort, summa bolån, antal ff, utnyttjandegrad av krediter etc spelar roll.
Jag tror knappast de som sitter på uträkningsmodellen själva kan förklara exakt hur det fungerar då det säkert är en väldigt lång matematisk formel. Det finns mycket man kan göra men kortsiktigt kan man jämka räntekostnader hos skatteverket för att få loss lite cash, sälja allt man kan där hemma och sikta på att betala av dyra krediter. Att ha kreditkort som man inte nyttjar men som har stort kreditutrymme är mycket positvt så sikta på att betala av på dem och inte avsluta kort i onödan då kreditbetyget blir sämre.
För varje tusenlapp man betar av och varje förfrågan som försvinner så blir betyget bättre. Ibland nästan inte alls och ibland kan det förbättras flera procent.
Jag förstår, mitt kreditbetyg har inte ändrats på flera månader trotts att jag betalat lite av blankolånet varje månad som idag ligger på 93.000 och inget annat hänt med min uc.

Jag kan inte ens logga in tänkte göra användare men står att jag redan har och användarnamn men inte en aning om vilken Mail eller användarnamn skumt att det ej ba räcker med bank id.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp