Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Tycker att vi här kunde försöka knäcka UC:s uträkning av kreditbetyget. Jag gick precis från svag 45,9% till mindre bra 22,3%. Enda skillnaden är att jag inte övertrasserat krediten. Tidigare varje månad har jag legat någon hundralapp/tusenlapp över min beviljade kreditkortskredit, nu testade jag att inte riktigt maxa helt, och det gav ganska god utdelning.

Jag tog ett blancolån på 85.000 kr.
gick ifrån 28% svag till 27,7% svag.

den blev jag inte klok på :p haha!!

Min uc uppdaterades precis. Jag hade tidigare Mindre bra, 10, 5 %.
Har sen förra månaden ÖKAT min totala belåning med 35000:- men däremot betalat bort två kreditkort.
Nya betyget Mindre bra, 5, 5 %.

Mitt betyg har alltså förbättrats trots ökad skuld. Nästa uppdatering så ska kreditkorten dessutom vara avslutade, får se om det blir ännubättre då...

Algoritmen känns lite godtycklig, men vad vet vi nu?

* Det är bättre med högre lån än flera kreditgivare
* Håll totalt utnyttjat under totalt beviljat (annars straffas man med ca 20%)
* Lånesumman i sig har inte särskilt stor inverkan? (möjligtvis beroende på inkomst)
* Ny FF värre än många gamla
* Gränsvärdet för "Bra" är ca 4% - men här kan fler faktorer spela in. 20% kan vara både mindre bra och svag hos olika personer beroende på andra, okända, faktorer.

Algoritmen känns lite godtycklig, men vad vet vi nu?

* Det är bättre med högre lån än flera kreditgivare
* Håll totalt utnyttjat under totalt beviljat (annars straffas man med ca 20%)
* Lånesumman i sig har inte särskilt stor inverkan? (möjligtvis beroende på inkomst)
* Ny FF värre än många gamla
* Gränsvärdet för "Bra" är ca 4% - men här kan fler faktorer spela in. 20% kan vara både mindre bra och svag hos olika personer beroende på andra, okända, faktorer.

Ja det gäller att knäcka koden, haha.
Jag satsar på betyg Bra inom ett par månader, sen samlingslån hos bank norwegian.

Mitt kreditbetyg har rört sig rätt stillsamt iår

För ca 2 månader sedan försvann 1 av mina 2 sista betalningsanm gick då från 5,5% till 4,5%

För en månad sedan tog jag en UC och lån hos cashbuddy, kreditbetyget oförändrat (lånet ej synligt på UC)

I veckan sökte jag lån på 50 000 kr via lendo, valde SveaDirekt. Kreditbetyget oförändrat (även detta lån syns ej på UC)

Har tot 7 st UC ff, varav 3 st de senaste 6 månaderna.

Har även en liten kortkredit, 5000 kr som alltid varit maxbelånad. Kanske dags att ta bort den. Dessutom försvinner min sista bet anm i oktoboer, vilket bör förbättra kreditbetyget

Jag har kreditbetyg - mindre bra 15,1 %
9 ff
skuld ca 240.000
Jag hoppas på att det ska sjunka nästa månad då 1 ff försvinner. Men när jag läser hur det sett ut för andra här så tvivlar jag.
När min upplysning uppdaterades förra månaden så sjönk siffran från 17 % till 15,1 %
Vet inte om det kan bero på att den förfrågan jag hade i slutet av maj inte utnyttjades för något lån, dvs skulden växte inte.
För det är väl ca 1 mån som man har på sig att godkänna ett låneavtal?

Jag fick en anmärkning pga misskött kredit och mitt kreditbetyg sjönk hehe

Imorgon försvinner en FF och jag går från 14 till 13, undrar om det ens ger 0,1% skillnad? Ska bli intressant att se.

14 eller 13 FF hade ingen som helst betydelse för kreditbetyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp