Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Mhm.
Ser att jag missade att skriva att den är listad som ett Blancolån. Och att antalet lån/kreditgivare ökade från 4 till 5, trots att jag har bolånet hos DnB. Tröttsamt. Har kämpat och trixat i ett halvår med att få ner betyget, planerar att söka samlingslån i början av juli då 2 FF försvinner.

De kunde lika gärna ha ansett att du missbrukade kontot och gett dig en anmärkning för detta, så du klarade dig nog efter omständigheterna bra. Din UC hade varit närmare 15 % än 1,5 % då.

Den försvinner några timmar efter midnatt :)
ja klockan 5 så upptäckte jag att förfrågningarna var borta från upplysningen men dom syntes fortfarande på kreditkollen så jag sökte då, nu efter 8 så är dom helt borta.
lite märkligt att den på ett ställe visar riskprognos och på ett annat ställe så står det kreditbetyg, jag har hela tiden trott att detta var samma sak?
jag hade ju 0,48% i riskprognos igår, men jag såg samtidigt nu under natten att kreditbetyget var 0,3%
nu när mina 3 gamla ff är borta och jag har 2 nya då står det riskprognos 0,42% men fortfarande kreditbetyg 0,3%

bästa erbjudandet än så länge ligger på 5.44% (syfte lösa blanco på 11,85%)
och då har jag blanco på 2.5x inkomsten och krediter på närmare 200k (19,9% utnyttjat)

När man fått felaktiga uppgifter i UC hur gör man då?

Har mejlat MinUC men vet inte om det räcker :(

Är så uppriven just nu, tog en kredit på Ferratum för att de inte rapporterat till UC enligt dem. Vilket de uppenbart gjort, dessutom sagt att jag tagit ut 33203 kr. När jag egentligen hade tagit ut 7500 den dagen de uppdaterades. Har dessutom totalt tagit ut 20 000. Vilket betalades helt tillbaka häromdagen. Ändå står det på deras sida att jag har 20 000 kvar att betala :O

Men värst just nu känns MinUC hade tänkt söka samlingslån :(

När man fått felaktiga uppgifter i UC hur gör man då?

Har mejlat MinUC men vet inte om det räcker :(

Är så uppriven just nu, tog en kredit på Ferratum för att de inte rapporterat till UC enligt dem. Vilket de uppenbart gjort, dessutom sagt att jag tagit ut 33203 kr. När jag egentligen hade tagit ut 7500 den dagen de uppdaterades. Har dessutom totalt tagit ut 20 000. Vilket betalades helt tillbaka häromdagen. Ändå står det på deras sida att jag har 20 000 kvar att betala :O

Men värst just nu känns MinUC hade tänkt söka samlingslån :(
har du utnyttjat 33203kr vid något tillfälle då? för alla banker rapporterar inte in samma dag, vissa rapporterar in någon annan dag, exempelvis Santander runt 4-9 in i månaden ungefär.
och du skriver att du betalade tillbaka 20000 "häromdagen", självklart syns inte det då uppgifterna antagligen baseras på hur mycket du hade utnyttjat för cirka två veckor sedan.

har du utnyttjat 33203kr vid något tillfälle då? för alla banker rapporterar inte in samma dag, vissa rapporterar in någon annan dag, exempelvis Santander runt 4-9 in i månaden ungefär.
och du skriver att du betalade tillbaka 20000 "häromdagen", självklart syns inte det då uppgifterna antagligen baseras på hur mycket du hade utnyttjat för cirka två veckor sedan.
Jaha var nog luddig. Tog krediten förra månaden.

Nej har aldrig utnyttjat 33203:-

På UC står det att det uppdaterades med uppgifter från dem den sista maj. Då dem skickat in att jag utnyttjat 33203:-
Då hade jag utnyttjat 7500:-

Har som max utnyttjat 20 000 vid dem. En summa som jag även betalat tillbaka häromdagen. Vilket syns på deras hemsida.
Men något är galet för på deras hemsida står det att jag utnyttjat 40 000, och nu har betalat tillbaka 20, så har 20 att betala tillbaka igen. Tog kontakt med dem, då sa de att de skulle uppdateras tills igår. Vilket de inte gjort. Såg detta med UC idag.
Räknar inte med att detta ska synas på UC, var luddig där. Är rätt uppgiven så har skrivit lite här och var. Försökt nå dem utan resultat.

ja klockan 5 så upptäckte jag att förfrågningarna var borta från upplysningen men dom syntes fortfarande på kreditkollen så jag sökte då, nu efter 8 så är dom helt borta.
lite märkligt att den på ett ställe visar riskprognos och på ett annat ställe så står det kreditbetyg, jag har hela tiden trott att detta var samma sak?
jag hade ju 0,48% i riskprognos igår, men jag såg samtidigt nu under natten att kreditbetyget var 0,3%
nu när mina 3 gamla ff är borta och jag har 2 nya då står det riskprognos 0,42% men fortfarande kreditbetyg 0,3%

och då har jag blanco på 2.5x inkomsten och krediter på närmare 200k (19,9% utnyttjat)

Hur mycket har du i lån? Hur mycket sökte du?

Vad har du förutsättningar? Vad är din inkomst och belåning?

Mhm.
Ser att jag missade att skriva att den är listad som ett Blancolån. Och att antalet lån/kreditgivare ökade från 4 till 5, trots att jag har bolånet hos DnB. Tröttsamt. Har kämpat och trixat i ett halvår med att få ner betyget, planerar att söka samlingslån i början av juli då 2 FF försvinner.
Finns det bolån hos dnb?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp