Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Är det inte märkligt att öka inkomsten 20% och att det inte händer minsta lilla med betyget? Släpar systemet eller är det lika bra att skicka en lånförfrågan samla lån till advisa/lendo?

Min är inte uppdaterad ännu såg jag, hoppas de kommer under dagen :D

Min inkomst sänktes med 20 000, men jag fick bättre UC. Från 0,22 till 0,16.

Nu är min inkomst uppdaterad på UC men betyget är densamma. Ökade inkomsten från 193.900 till 390.900 men ändå ingen skillnad :axelryck:

Nu är min inkomst uppdaterad på UC men betyget är densamma. Ökade inkomsten från 193.900 till 390.900 men ändå ingen skillnad :axelryck:

Det verkar inte som att inkomst har så stor betydelse som man kan tro. Jag ökade min inkomst med 20 % förra året utan att betyget påverkades alls, men i år blev det bättre trots att inkomsten sänktes något.

Dock hade jag ett betydligt större underskott av kapital förra året, så det är nog det som påverkar betyget i mitt fall.

Det verkar inte som att inkomst har så stor betydelse som man kan tro. Jag ökade min inkomst med 20 % förra året utan att betyget påverkades alls, men i år blev det bättre trots att inkomsten sänktes något.

Dock hade jag ett betydligt större underskott av kapital förra året, så det är nog det som påverkar betyget i mitt fall.
Dåligt :facejoy: Hade hoppats på nån förbättring ändå. Underskott ligger nu under 15 % som de inte gjort tidigare heller, mindre förfrågningar också och äldre anmärkningar. Men ahja, bara kämpa vidare :D

Fattar inte hur mitt betyg kunde gå från 13,9 % till 37,5 % ??? Inkomsten är nu uppdaterad och den är dessutom lite högre än året innan och jag har betalt av 50.000 på krediter . Så hur fan är det möjligt !???

Fattar inte hur mitt betyg kunde gå från 13,9 % till 37,5 % ??? Inkomsten är nu uppdaterad och den är dessutom lite högre än året innan och jag har betalt av 50.000 på krediter . Så hur fan är det möjligt !???
Har du avslutat krediter så att dom inte syns på din UC? Om inte så bör du avsluta alla krediter utom en som får ligga outnyttjad. Det kommer förbättra ditt betyg.

Från 4,9 till 3,8 med nya inkomsten. Hade mer än någonsin behövt ett samlingslån nu, men jag tror tyvärr fortfarande att det är kört. (600 000 i lån och krediter med en inkomst på 251 500 kr).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp