Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Finns det någon generell siffra på hur betyget förbättras när en förfrågan blir 6 månader? Såg att två fått betyg förbättrat med 0,6. Tänkte om det är ngt sådant man kan förvänta sig...

Det låter häftigt. När jag fick en förfrågan senast så steg inte min UC alls, så det lär säkert inte sjunka för att denna blir gammal/försvinner.

Men generellt är det väl så att om man har halvdåligt/halvbra betyg så kan en sådan sak påverka mycket. Har man dåligt betyg eller bra betyg så spelar en ff hit eller dit ingen större roll.

Hoppar mellan 30.5% och 11.4% nu när jag uppdaterar då ena sekunden den visar uppdaterat från Mars och andra sekunden ifrån Februari. Får se om det blir stabilt sen under dagen.

Stackars banker att behöva förlita sig på uc, känns ju lagom stabilt

Kolla på BETA versionen, den är rätt. Där är info uppdaterad och korrekt.

Även där hoppar den fram och tillbaka för mig mellan Februari/Mars. Man blir ju lite nojjig om min förbättring är bättre än vad den borde vara och att den kommer justeras.

Från 24 till 31 pga bilköp. Kommer att lösa sig. Behöver inte låna mer (yes! ekonomin går ihop), bara vänta på att betyget blir bättre och omförhandla lånen sedan.

Jag gick helt plötsligt från 29.5 till 12.6% utan att något specifikt har hänt. Vad kan det bero på? Ingen ff har ”fyllt” 6 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp