Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Tänke kolla om ni har fått era kreditbetyg uppdaterade än? Mina lån och krediter uppdaterades igår men mitt betyg har inte rört sig. Hade 1,91% efter förra uppdateringen och har samma nu med även fast jag betalat in 50000 på ett kreditkort. Från 60% utnyttjat till 10%.

Tänke kolla om ni har fått era kreditbetyg uppdaterade än? Mina lån och krediter uppdaterades igår men mitt betyg har inte rört sig. Hade 1,91% efter förra uppdateringen och har samma nu med även fast jag betalat in 50000 på ett kreditkort. Från 60% utnyttjat till 10%.

Varken lån eller betyg uppdaterat.

Hej, jag är lite fundersam, jag har skaffat minuc för skoj skull. Hade betyg 10,3%. Alltså mindre bra. Det som gör mig fundersam är att jag har inga lån eller krediter förutom csn. Inga anmärkningar, inga förfrågningar osv. Har inte lånat några pengar sedna jag tog ett billån som jag betalat för 3 år sedan. Har en årslön runt 400k. Hur kan det komma sig att jag bedöms som mindre bra?
Uc betyg är väldigt svårt begrep men ändå med dina forutsättningar du borde ha det bästa möjliga betyg. Inkomst 400k,inga ff, inga anmärkningar, inga lån, ingen underskott! Det är många andra parametrar som också kan påverka ditt betyg typ, om du är gift eller icke, om du ofta byter adress men dem parametrar kan aldrig påverka att ditt betyg ligger på 10.3%. Helt obegripligt för mig i alla fall. Hoppas att nån annan kan ge dig ett led tråd.

Blir spännande o se om något ändras imorgon, då försvinner ytterliggare en FF.
Trots att jag dels har uppdaterad info om lånen, som nu är lägre, samt att 1 FF försvunnit och 2 blivit över 6 månader, har inte mitt betyg ändrats.

Imorgon går jag från 9 till 8 FF. Försvinner en den 22 och den 26 med.

Betyg just nu 13,82 samt 492 Dvs mindre bra.

Är i rätt stort behov av att det minskas, så jag kan söka samlingslån.

Blir spännande o se om något ändras imorgon, då försvinner ytterliggare en FF.
Trots att jag dels har uppdaterad info om lånen, som nu är lägre, samt att 1 FF försvunnit och 2 blivit över 6 månader, har inte mitt betyg ändrats.

Imorgon går jag från 9 till 8 FF. Försvinner en den 22 och den 26 med.

Betyg just nu 13,82 samt 492 Dvs mindre bra.

Är i rätt stort behov av att det minskas, så jag kan söka samlingslån.
Jag fattar inte.. Inget hände denna gången heller.

Har blivit av med 2 FF. Två till har blivit över 6 månader. Ändå minskat inte min UC.

som sagt försvinner två till snart, då har jag 2st som är under ett halvår.. får se om de hjälper. GAAAH hade behövt det här.

Hur får jag bättre UC?

Ni som inte märker någon förbättring av betyget när en ff försvinner och ni har mindre än 10 ff kvar, är det ff från en enskild bank eller är det ff från en låneförmedlare som t.ex. Lendo som har försvunnit?

Ni som inte märker någon förbättring av betyget när en ff försvinner och ni har mindre än 10 ff kvar, är det ff från en enskild bank eller är det ff från en låneförmedlare som t.ex. Lendo som har försvunnit?
Kan bara svara för mig.

Senaste månaden har jag fått 2 FF som försvunnit.
Gått från 10 till 8.
Även 2 som blivit över 6 månader gamla.

Den som försvann idag, var på enskild bank.
Minns inte vad den som försvann häromdagen var.

Kommer försvinna en FF den 22 och en den 26 med. Får se om det gör någon skillnad.

Kan bara svara för mig.

Senaste månaden har jag fått 2 FF som försvunnit.
Gått från 10 till 8.
Även 2 som blivit över 6 månader gamla.

Den som försvann idag, var på enskild bank.
Minns inte vad den som försvann häromdagen var.

Kommer försvinna en FF den 22 och en den 26 med. Får se om det gör någon skillnad.
Du kommer att få bättre betyg när du har 6ff...När du hamnar under sju ff brukar alltid ge skjuts på betyget! Sedan utnyttjande av kreditkortet är dödande för betyg!!! Jag hade en hel del anmärkningar typ 24-26 och en dag försvann 10 st samma dag. Mitt betyg ändrade sig inte ett dugg eftersom jag (hade) har skuldsaldo hos KF och det har jag räknat med att det inte skulle ändras.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp