Vaknar till ett brev i kivra nu,loggar in då är det bisonde det står att nordax bank har hämtat kredit upplysning på mig men jag har inte ansökt om nåt sånt lån
Ok men dem fick varsin uc kopia måste dem ta bisonde meDu har ju sökt lån i måndags via någon förmedlare. (Såg ditt inlägg i samla lån nu eller vänta-tråden). Då blir det ju en endast upplysning men några mail kommer trilla in på kivra tex från nordax. Alla gäller från den dagens sökning, Ingen fara.
Ok men dem fick varsin uc kopia måste dem ta bisonde me
Waoo det viste jag inte då kunde de se lån som inte syns på uc.Eller vilka jag sökte i alla fall som fairlo texJoo en del av dom bankerna kikar på din bisnode också.
Ja dom tar df jag aldrig kommer få från dom min bisnoide e brutal dåligWaoo det viste jag inte då kunde de se lån som inte syns på uc.Eller vilka jag sökte i alla fall som fairlo tex
Jag tittade på min bisonde kopia som jag sökte till fairlo i slutet av januari det stod det beräknad kreditrisk 1 asså sämst ändå fick jag 5000 beviljat hos fairlo fattar ingentingJa dom tar df jag aldrig kommer få från dom min bisnoide e brutal dålig
Allt handlar inte bara om FF läser det tyvärr allt för ofta att många låser upp sig på FF, UC algoritmer är komplicerat många faktorer som spelar in.
* Sambo eller gift?
* Samma adress hur länge?
* Anmärkningar som är färska?
* Misdbrukad kredit som är färsk?
* Stort underskott kapital som överstiger ca 15% av taxerad inkomst?
* Mer än 5 FF
* Ny FF inom 1 månad sen senaste?
Detta är bara några exempel på algoritmer som UC tar hänsyn till.
Har haft många Mail till UC och dem lämnar inga direkta svar så detta är inget Facit men en vägledning.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/minuc-mitt-kreditbetyg.2236/
Tyvärr så är det svårt att veta men någonstans där omkring.är det Max 15% av taxerad inkomst man ska försöka hålla sig till när det gäller underskottet?
Nej har som sagt inga lån alls förutom 30k i CSN lån. Har heller inget underskott av kapital.Har du inga lån alls vid sidan om uc? Vad har du för underskott?