M
Målsnöret
Gäst
Poäng: 0
Vet och vet, lite statistik, magkänsla och önsketänkande samt att det är alltid roligare att ha rätt om man stuckit ut hakan lite ;-)
Ja det kan den göra, t.ex. betalkoll fungerar så. Men det handlar om hur banken väljer att göra själva, så det varierar mellan aktörerna.Om man avslutar en kredit man fortfarande betalar på, försvinner den från UC ?
Jo det kan det göra, tex så fungerar betalkoll så. Det är upptill aktören att bestämma det själv.
En kredit ligger kvar i 12 månader efter den är avslutad. Den står då som avslutad.Jo det kan det göra, tex så fungerar betalkoll så. Det är upptill aktören att bestämma det själv.
Det stämmer att det står kvar i 12 månader, men detta syns enbart för dig och ingen annan.En kredit ligger kvar i 12 månader efter den är avslutad. Den står då som avslutad.
Om du avslutat en kredit och fortfarande betalar av den så är det ju fortfarande en kredit. Så då står den kvar och står ej eller som avslutad eftersom du fortfarande har ett skuldsaldo.
Betalkoll kan jag inte svara för för dom har jag inte.
Men märkligt att dom försvinner från UC när man är en skuld fortfarande.
Det stämmer att det står kvar i 12 månader, men detta syns enbart för dig och ingen annan.
Det kan anses vara märkligt men det är flertalet personer här som använt det till sin fördel med betalkoll och collector (om jag inte missminner).
Det är också märkligt att vissa aktörer inte rapporterar in till UC heller som tex Wästgöta finans.
Fast då har dina långivare valt att rapportera in till UC att du har en skuld, i fallet med Betalkoll så väljer betalkoll att inte rapportera skulden utan endast om du har en kredit och i vilket utrymme den är utnyttjad. Därav så blir utfallet olika.Jag har flera krediter som jag valt att avsluta men som jag betalar av min skuld på.
Dom står ej som avslutade. Däremot så står det enbart det belopp som skulden är för nuvarande och inte det kredittaket som var från början.
Mitt betyg står också kvar. Ingen större skillnad dock. Men från 30/30 nyttjat kreditkort till 29/30 samt 2k avbetald på blancoHar något fått ändring på betyget? Mitt är på samma så fick ingen förbättring trots sänkning med 18k på mitt blanco:-(