Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Skulle väl säga att upp till 5-6 FF bör inte påverka nämnvärt. 7+ brukar dra ner betyget så pass mycket att det påverkar din ansökan.

Men 1 FF eller 3 har i allafall hos mig aldrig gjort någon större skillnad. En halv procent på sin höjd.

Skulle väl säga att upp till 5-6 FF bör inte påverka nämnvärt. 7+ brukar dra ner betyget så pass mycket att det påverkar din ansökan.

Men 1 FF eller 3 har i allafall hos mig aldrig gjort någon större skillnad. En halv procent på sin höjd.

Ok, jag kommer ha 6 stycken kvar sista november och 5 stycken slutet av dec. Och senast ff är I maj.
Är på 15 procent nu. Hade velat låna mellan 50-70 tusen.

En ff försvann nu, hände inget betyget direkt, de står kvar på samma.
För det ska ändras direkt om de påverkas ? För förra gången det försvann en ff så hände inget först men på kväll/dagen efter så hade de hoppat ner.
Trodde nämligen det ändrades direkt om de påverkar risken

En ff försvann nu, hände inget betyget direkt, de står kvar på samma.
För det ska ändras direkt om de påverkas ? För förra gången det försvann en ff så hände inget först men på kväll/dagen efter så hade de hoppat ner.
Trodde nämligen det ändrades direkt om de påverkar risken
Det brukar ändras direkt om det sker någon ändring. Mitt förändrades inte nu i november när 1 av 4 ff försvann.

Det brukar ändras direkt om det sker någon ändring. Mitt förändrades inte nu i november när 1 av 4 ff försvann.

Ja, blev bara fundersam för de försvann en I lördags och då hände inget, men sen när jag kollade på måndagen så hade gått ner med 4 procent. Kanske händer något när de försvinner två under helgen

Ja, blev bara fundersam för de försvann en I lördags och då hände inget, men sen när jag kollade på måndagen så hade gått ner med 4 procent. Kanske händer något när de försvinner två under helgen
Jag har fått förklarat för mig av minuc att det är inte säkert betyget förbättras/försämras direkt när en FF försvinner / tillkommer. Utan det är massor av parametrar som spelar in. Det kan sjunka väldigt fort eller lite över tid. Eftersom jag hade flera FF som försvann och inget att som borde göra det svårt att få bättre betyg under några månader så vill jag har svar det på. Och tydligen är det så att man ska inte förvänta sig att betyget blir bra på en gång en FF försvinner.

Hej jag har uc kollen och kan se att det inte är uppdaterat sen den 31 oktober. Det är mer blanco än vad jag har i nuläget osv. Mitt betyg har stått still länge, säkert 2 månader så jag hade hoppats nu i november att min uc gick ner eftersom ca 15 förfrågningar försvunnit sen september ...är det något knas med uc nu ? När tror ni det blir korrekt uppdaterat? Mvh Nils

Hej jag har uc kollen och kan se att det inte är uppdaterat sen den 31 oktober. Det är mer blanco än vad jag har i nuläget osv. Mitt betyg har stått still länge, säkert 2 månader så jag hade hoppats nu i november att min uc gick ner eftersom ca 15 förfrågningar försvunnit sen september ...är det något knas med uc nu ? När tror ni det blir korrekt uppdaterat? Mvh Nils
Uppgifterna i Minuc uppdateras bara 1 gg per månad när det gäller lån. Uppdateringen har historiskt sett hänt tisdagar/torsdagar omkring 12-15:e i varje månad, vilket visar att du fått Novembers uppdatering. Nästa gång du kan se kredit och lånförändringar blir i mitten av December och då kommer det vara daterat 30:e November med de saldon du hade i slutet av månaden. Förfrågningar (ff) är däremot närmast realtid.
För övrigt så verkar det fungera hyffsat bra nu, med mitt UC score uppdaterat vilket det är på första gången sedan Juli, dock inte i månadsstatistiken som fortfarande hängt sig i Juli. Beta-testen expanderar hela tiden och nyligen så dök bla CSN upp.

Vissa på forumet brukar ha Minuc-vaka vid midnatt när uppdateringen släpps. Förra månaden strulade det rejält och lån försvann från statistiken och en del lyckliga fick igenom lån som aldrig annars beviljats. Inget som går att lova, men är värt en chansning om man ligger illa till.Det som ses i Minuc är det som bankerna ser när man ansöker via tex Lendo. Så under några minuter/timmar kan man ha tur....

Det är inte hur många förfrågningar man blir av med som spelar roll, det är hur många man har kvar som räknas.
Har man 40 och 15 försvinner har man fortfarande 25 kvar vilket räknas som väldigt många. Har man dessutom flera andra parametrar som försämrar betyget så är det inte konstigt att det inte händer nåt speciellt när 15 försvann. Har man 16 och 15 försvinner och man inte har så mycket andra negativa egenskaper för betyget så lär det synas på betyget. Så man får inte stirra sig blind på FF som försvinner.

Jag har 2 FF och en försvinner i natt och räknar inte med någon förändring i betyget, har 0,4 idag.

Det är inte hur många förfrågningar man blir av med som spelar roll, det är hur många man har kvar som räknas.
Har man 40 och 15 försvinner har man fortfarande 25 kvar vilket räknas som väldigt många. Har man dessutom flera andra parametrar som försämrar betyget så är det inte konstigt att det inte händer nåt speciellt när 15 försvann. Har man 16 och 15 försvinner och man inte har så mycket andra negativa egenskaper för betyget så lär det synas på betyget. Så man får inte stirra sig blind på FF som försvinner.

Jag har 2 FF och en försvinner i natt och räknar inte med någon förändring i betyget, har 0,4 idag.

0.4 är ju drömbetyg för 98% av alla här inne

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp