Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

UC har stora problem med sin IT-miljö. Jag hjälper en del människor, som jag fått kontakt med genom mitt arbete som volontär hos Stadsmissionen, med skulder och ansöka om skuldsanering. Många av dem har ingen koll på register eller tillgång till dator. Har sett att skulden som finns hos KFM och som uppdateras varje vecka på måndagar, släpar det var först igår, onsdag, som den var uppdaterad för förra veckan.

Det är ju aningen skandalöst kan jag tycka då 99% av alla större lån inklusive bolån baseras på deras IT - En IT som mycket riktigt tycks otroligt problematiskt.

Nåå, vad tror ni, blir det någon uppdatering i natt? :facejoy:

Uppdaterat för mig. Det nya verkar vara att det sker runt 230 på natten precis som förra månaden.

Betyg från 0,7 till 0,4. Utnyttjad Ikea kredit 36% ( förra månaden 54%)

Mitt är uppdaterat nu men betyget är samma som senaste månaderna =/. Undrar om amorteringsfrihet på bolån påverkar det en del..? Övriga lån/krediter blir ju lägre varje månad (ett kreditkort nu nyttjat 600 kr av 30 000 och ett större blancolån).

Uppdaterat även här. Tillbaka på 0.7. Känns betydligt bättre än 1,8 som blev följden av en delvis använd kontokredit. (Ca 10-20/30)

Mitt gick från 26,3 till 5,1, måste vara samma problem som förra månaden eller vad tror ni??

tog ett privatlån och samla lite krediter så har 70000 i krediter men bara 10 kr utnyttjat på dom, men låter sjukt ifall det skulle gjort att det gick ner så mycket?

Det kan nog stämma, det påverkar väldigt mycket. Njut av det kraftigt förbättrade betyget. :tummen:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp