Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej! Har du någon betalningsanmärkning, missbrukad kredit, skuldsaldo, utmätningsförsök eller liknande? Om inte kommer det göra stor skillnad när du blir av med så pass många förfrågningar, beroende på hur många du har totalt? Kreditkort drar däremot ner betyget jättemycket, speciellt när de är fullt utnyttjade, i den ”bästa av världar” skulle du göra dig av med korten eller börja beta av dem en i taget

Nu har jag 7ff men fortfarande 14i betyg

Kommer försvinna 3ff i december tror du det kommer hända nåt då?

Hej! Har du någon betalningsanmärkning, missbrukad kredit, skuldsaldo, utmätningsförsök eller liknande? Om inte kommer det göra stor skillnad när du blir av med så pass många förfrågningar, beroende på hur många du har totalt? Kreditkort drar däremot ner betyget jättemycket, speciellt när de är fullt utnyttjade, i den ”bästa av världar” skulle du göra dig av med korten eller börja beta av dem en i taget

Hej!

Jag har inget av det, inga anmärkningar osv.
Jag har 12 just nu och efter års skiftet kommer det vara fem kvar.
Ja, som sagt volvo kortet försvinner vid nästa uppdatering och de andra är inte fullt maxade men är inte super mkt avbetalat på men det är på gång ^^

Hej!

Ja, som sagt volvo kortet försvinner vid nästa uppdatering och de andra är inte fullt maxade men är inte super mkt avbetalat på men det är på gång ^^
hoppas att du inte har avslutat Volvokortet bara, då kan du få en försämring av betyget

Vart syns missbrukad kredit isf
Det står på min uc. Men för att svara på din fråga, ja 3 st ff som försvinnner borde göra skillnad, beroende på hur många du har sammanlagt. Men också att dina förfrågningar blir ”gamla” är positivt för kreditvärdigheten. Nya färska förfrågningar är värst, men 6 månader efter att du fått nya förfrågningar så förbättras betyget.

Hej!

I så fall kommer steget från 12 ff till 5 vara betydande. Många långivare tycker att ”för många” förfrågningar är att ha fler än 5-6 st, helst inte nytagna då. Andra vill knappt att man har någon alls. Har själv oftast haft några förfrågningar per år, minst. Man ser tydligt när man söker via låneförmedlare som Lendo, Sambla, Advisa etc att det är några man aldrig någonsin får erbjudanden från. De är troligen de med ”högre krav” så att säga.

I så fall kommer steget från 12 ff till 5 vara betydande. Många långivare tycker att ”för många” förfrågningar är att ha fler än 5-6 st, helst inte nytagna då. Andra vill knappt att man har någon alls. Har själv oftast haft några förfrågningar per år, minst. Man ser tydligt när man söker via låneförmedlare som Lendo, Sambla, Advisa etc att det är några man aldrig någonsin får erbjudanden från. De är troligen de med ”högre krav” så att säga.

Ja, har läst något att de bästa är att det är 6 månader från senaste ff eller vad man ska säga. Men ska nog vänta till mars att ansöka tror jag och se vad betyget blir då. Då är det bara 4 kvar och de försvinner i maj. Fick precis från Volvo att mitt kort är avslutat så hoppas inte de blir något jätte negativt hos uc :(:facepleading:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp