Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Så pass. Inte ovanligt att någon har flera kreditkort för exempelvis olika flygbolag för att maxa bonus samt ytterligare något lån, tänker jag. Har du någon uppfattning om hur mycket kreditbetyget kan komma att påverkas ifall jag avslutar tre eller fyra krediter och kommer ned 4
-5 krediter totalt. Målsättningen är ju att samla lånen och komma ned på en kredit.
Man kan bara gissa...det är inget som vet,men jag kan tänka mig med 4 st avslutade krediter och om du har ett kredit kort som du nollar...du borde komma vid 1%.Min gissning...

Har idag Uc betyg på 12.0. Om jag nollar min kredit på 25000kr utnyttjad 13400kr. Hur mycket tror ni mitt betyg sänks då

Har idag Uc betyg på 12.0. Om jag nollar min kredit på 25000kr utnyttjad 13400kr. Hur mycket tror ni mitt betyg sänks då

Det är fullt möjligt att det inte påverkar alls. Det måste ju vara mycket annat som tynger dig om du har så hög UC-risk.

Inkomst 382000kr
Underskott 67000kr
2 synliga lån totalt 266000kr
Blankt på förfrågningar
1anmärkning 2 år gammal
Krediten som nämns ovan

Inkomst 382000kr
Underskott 67000kr
2 synliga lån totalt 266000kr
Blankt på förfrågningar
1anmärkning 2 år gammal
Krediten som nämns ovan
Instämmer med föregående, i ditt fall med anmärkningen som finns kvar i 3 år behöver det inte påverka mycket alls. Utan anmärkning skulle det inte förvåna mig om du gick ner kraftigt, kanske ända till ”bra kreditvärdighet”, alltså 4,0. Svårt att säga om man tjänar mest på att ”nolla” men ha kvar krediten. Jag har både betalt in och avslutat 2 kort nästan samtidigt vid 2 olika tillfällen, det gjorde enormt mycket för kreditbetyget men jag har inga betalningsanmärkningar, bara lån och förfrågningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp