Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Uppdateras inte betyget bara en gång per månad? Var ser ni den ”dagliga” uppdateringen? (Läser; nu har en ff försvunnit och betyget sjönk med 0,8 %)

FF som försvinner uppdateras direkt, skuldsaldo en gång per månad.

Hej jag har idag en UC-Risk på 8,4% och har 2 förfrågningar som syns på UC och 4st som syns på UC men som inte redovisas i upplysningen och jag har 1 utmätningsförsök. Nu till frågan alla ff på UC fösvinner sista juli och utmätningsförsöket fösvinner 17 oktober. Vad tror ni att mitt uc betyg bör bli i augusti när alla ff har fösvunnit. Kan man komma ner till 2% med 0 ff och 1 utmätningsförsök som försvinner 17okt? Och vad tror ni att UC betyget kan nli i november när utmätningsförsöket är borta?
Har endast ett lån på 2500kr hos Qliro avbetalning på saker jag köpt.
320k i årsinkomst.
ditt dåliga betyg beror på utmätningsförsöket, dina ynka 2 ff utgör nog mindre än 1% av dina nuvarande 8,4%

Hej jag har idag en UC-Risk på 8,4% och har 2 förfrågningar som syns på UC och 4st som syns på UC men som inte redovisas i upplysningen och jag har 1 utmätningsförsök. Nu till frågan alla ff på UC fösvinner sista juli och utmätningsförsöket fösvinner 17 oktober. Vad tror ni att mitt uc betyg bör bli i augusti när alla ff har fösvunnit. Kan man komma ner till 2% med 0 ff och 1 utmätningsförsök som försvinner 17okt? Och vad tror ni att UC betyget kan nli i november när utmätningsförsöket är borta?
Har endast ett lån på 2500kr hos Qliro avbetalning på saker jag köpt.
320k i årsinkomst.
Jag hade 4,6 med inkomst på 460000. Inga FF och inga lån eller krediter. När utmätningsförsöket försvann 0,1

Jag hade 4,6 med inkomst på 460000. Inga FF och inga lån eller krediter. När utmätningsförsöket försvann 0,1
Där ser man då kommer sannolikt min UC ligga på 8% i augusti och i oktober bör jag vara runt 1% med 0 i lån och krediter. Ser så fram emot den dagen..

Nu tror jag vart ligger fel

Har sett att min credway konto är avslutad

Har haft credway 30000kr (0 uttnyjad)
Har även betalkoll 10000kr (9500kr uttnyjad)

Så när de har avslutad min credway konto, då blev det att jag ha uttnyjad nästan 100% av min beviljad kredit, kan det va här felet ligger?

FF som försvinner uppdateras direkt, skuldsaldo en gång per månad.

Okej, tack!
Uppdateras skuldsaldot den 20e eller kan det variera lite? Mitt betyg sjönk just med 10% men vet inte om det beror på att jag löst en del lån (per sista juni) eller om det beror på att ett par ff försvann i natt..

Sökte och fick ett lånelöfte idag från SBAB. UC steg från 0,3 till 0,4
Har dock inte fått upplysningskopian i Kivra ännu.

Det är apropå ingenting lite konstigt att inte kreditupplysningar tar med fordonsinnehav..

Nu tror jag vart ligger fel

Har sett att min credway konto är avslutad

Har haft credway 30000kr (0 uttnyjad)
Har även betalkoll 10000kr (9500kr uttnyjad)

Så när de har avslutad min credway konto, då blev det att jag ha uttnyjad nästan 100% av min beviljad kredit, kan det va här felet ligger?

Ja en outnyttjad eller lågt uttnyttjandegrad av kredit ses ofta som positivt. Inte helt ovanligt att betyget blir sämre när man avslutar en ”nollad” kredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp