Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Oerhört tröttsamt att allt kring UC är så obegripligt. Man betalar för en tjänst som bara visar upp ett betyg för stunden, hur man själv kan påverka går inte att få grepp om. Jag ökade min inkomst med över 200 000 nu och trodde på lägre betyg, dessutom betalat och avslutat 2 av 8 krediter. Betyget ÖKADE med över 2%!! Känns helt ologiskt!

Vet ju att ökad inkomst kan göra att man jämförs med en annan grupp. De som tjänar samma som jag gör nu, har väl bättre totalekonomi än vad jag har. Men ändå, varför i hela friden jämförs man med grannen? Vad tillför det min kreditvärdighet? Som sagt, obegripligt!

Hej! Jag gjorde extra amotering på mitt lån 100 k hade totalt 280 k plus nollade mitt kreditkort 30 k. Har läst nu att ucn har uppdaterats men de har inte uppdaterats på kreddy.
Ska man gå efter betyget på kreddy eller kan det står annat på mitt UC?

Hej! Jag gjorde extra amotering på mitt lån 100 k hade totalt 280 k plus nollade mitt kreditkort 30 k. Har läst nu att ucn har uppdaterats men de har inte uppdaterats på kreddy.
Ska man gå efter betyget på kreddy eller kan det står annat på mitt UC?

Kreddy brukar släpa efter lite. Och kan hoppa hit och dit precis efter uppdatering. MinUC är pålitligare.

Loggade in på MinUC det står 2,8 samma betyg som i kreddy.
Har endast ett blanco på 180 k efter extra amotering samt ett kreditkort 30 k nollat.
Hur kommer det sig att betyget är så högt?
Bör jag betala 29 kr och kika på upplysningen eller vänta så det kanske uppdaterats imorgon?

Beställde min upplysning och där står det 280 k blanco plus kreditkort 24 av 30 k utnyttjat så inget har uppdaterats för min del.

Min UC gick ner till 0,4 från 3,6 efter uppdaterad årsinkomst och att jag betalade in 5.000 kr på kreditkortet förra månaden. Försvinner 3 fr nästa månad och så ska jag dunka in det sista på kreditkortet. Ska se om det gör nått men tror inte jag kommer få mycket bättre betyg nu...

Denna månaden bättre för mig från 32.2 procent till 9.8 hade ett övertraserat kreditkort. Imorgon försvinner 8 uc till så kommer ha 3 kvar. Ska söka samlingslån 350k inatt.
Vilka förutsättningar kommer du ha? Spännande! Håller tummarna för dig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp